Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Ez kétségtelen, bár én a T2m problémára csak most figyeltem fel kb.1 hete, ezt a paramétert soha nem szoktam nézni.
Most is csak kíváncsiságból néztem meg, hogy ehhez a T850-hez milyen hõmérsékletek párosulnak majd a modell szerint. Egybõl láttam, hogy valami bibi van, azóta sem nézem.
A többi dolog szerintem nagyjából rendben van, ami pedig nem, arra ott van nekem az UKMO és a Szibéria JMA-ja.
Jocika: A fene sem tudja ezeket kiszámítani, lehet egy éjjeli Cb lesz belõle, de lehet, hogy gondol egyet és 15 perc múlva se híre, se hamva...


A többi dolog szerintem nagyjából rendben van, ami pedig nem, arra ott van nekem az UKMO és a Szibéria JMA-ja.

Jocika: A fene sem tudja ezeket kiszámítani, lehet egy éjjeli Cb lesz belõle, de lehet, hogy gondol egyet és 15 perc múlva se híre, se hamva...

Pár éve a GFS is jobb volt. Például sokkal pontosabb volt a 2m-es elõréje, emlékszel 2007-re, simán fogta 40 fokokat, most meg 4-5 fokkal alá lövi a T. A sok fejlesztésnek az lett a következménye, hogy összességében rosszabb lett a GFS, mint volt.

Régen a Trabival is elboldogult az ember. Bár nekünk kis Polskink volt és azzal is eljutottunk mindenhová. A Mercit soha nem szerettem.
Amúgy tényleg van némi párhuzam. Pár éve mindenki csak a GFS-t nézte, akkor is voltak hibái, de éppen ezért már kiismertük a gyenge pontjait és tudtuk, mit szabad elhinni és mit nem.
Most, hogy 1000 féle modell van, egyre kevésbé értelmezzük õket, mindenki csak egyszerûen elvárja, hogy a térkép mutassa meg pontosan, mi lesz holnap, holnap után, vagy egy hét múlva...
Én megmaradtam a parasztos módszernél, elõször megnézem a wetterzentrale-n a GFS-t, utána az UKMO-t, majd az JMA-t. Csak ezután jönnek a met.hu-n található modellek és a wrf-ek érdekességnek.
Elismerem, néha beégek, de azért párszor eltalálom így is a dolgokat.
A jelenlegi helyzetrõl: a Cu con, ami átment felettem, regenerálódva tovább haladt ÉNY felé, hátulról pedig kapja a nedvességet, kezdenek felhõalapok megjelenni a fenekében.
Még a végén kitermel valamit a dolog az ország belsejében.

Amúgy tényleg van némi párhuzam. Pár éve mindenki csak a GFS-t nézte, akkor is voltak hibái, de éppen ezért már kiismertük a gyenge pontjait és tudtuk, mit szabad elhinni és mit nem.
Most, hogy 1000 féle modell van, egyre kevésbé értelmezzük õket, mindenki csak egyszerûen elvárja, hogy a térkép mutassa meg pontosan, mi lesz holnap, holnap után, vagy egy hét múlva...
Én megmaradtam a parasztos módszernél, elõször megnézem a wetterzentrale-n a GFS-t, utána az UKMO-t, majd az JMA-t. Csak ezután jönnek a met.hu-n található modellek és a wrf-ek érdekességnek.
Elismerem, néha beégek, de azért párszor eltalálom így is a dolgokat.

A jelenlegi helyzetrõl: a Cu con, ami átment felettem, regenerálódva tovább haladt ÉNY felé, hátulról pedig kapja a nedvességet, kezdenek felhõalapok megjelenni a fenekében.

Az a pár Mercedes is úgy köhög, mint a Trabant idõnként és adott helyzetekben
A Trabantban pedig sokkal nagyobb a kihívás


De miért nyegtessek egy Trabantot, ha van a garázsban pár darab Mercedes.

Tudni kell használni, nem pedig szándékosan a hibát keresni benne.
Jó hát a GFS mára is zivatart várt, a határvidékre, még sem volt semmi.