Hó- és zivatarlesen
Sat24 animált mûholdkép
Európai radarképek
Kedves fórumozók!
Egy újabb fejlesztés nyomán az alábbi változás állt be a szakmai fórumok használatával kapcsolatban: A "Hó- és zivatarlesen" valamint a "Hosszútávú esélylatolgatások" fórumok használata ezentúl az ú.n. szakmai joghoz van kötve.
Részleteket ld. a Metnet szabályzat I/7. pontjában.
Módosítva: 2009.07.18
Európai radarképek
Kedves fórumozók!
Egy újabb fejlesztés nyomán az alábbi változás állt be a szakmai fórumok használatával kapcsolatban: A "Hó- és zivatarlesen" valamint a "Hosszútávú esélylatolgatások" fórumok használata ezentúl az ú.n. szakmai joghoz van kötve.
Részleteket ld. a Metnet szabályzat I/7. pontjában.
Módosítva: 2009.07.18
Azért ez nem teljesen így van. Légköri instabilitás alatt egészen pontosan hõmérsékleti rétegzõdést értünk, azaz ha egy részecske elindul vertikális irányban, akkor gyorsul-e vagy fékezõdik (utóbbi esetben stabilis). Ez (bekeveredést nem tekintve) akkor teljesül, ha légkör erõsen hûl a magassággal, ekkor alakulhat ki pozitív felhajtóerõ. Ezt a körülményt próbálják számszerûsíteni a különféle indexek, amik persze tartalmazhatják a nedvességet is (általában egyébként is csak bizonyos szinteken, és nem a teljes légoszlopban), de a szó szoros értelmében a légköri instabilitás a hõmérséklet megfelelõ rétegzõdése a magassággal. Azaz van értelme külön labilitásról és nedvességrõl beszélni.