Kérdések és válaszok
Infó
Régi adósságunknak eleget téve ezentúl sokkal pontosabb, az esetleges félreértéseket kizáró definíciókat olvashattok a Gyakori kérdések menüpontban az Éghajlati napló feltöltésével kapcsolatban, a 25. pont alatt. Kérünk tehát mindenkit, hogy az Éghajlati naplót a definíciók alapos tanulmányozása után töltse fel és egyben megköszönjük munkátokat :)
A kozelmultig ugy tunt, hogy 3-4 napon belul a GFS (vagyis a fofutas) a pontosabb, annal hosszabb tavon mar az ENS (azaz a modositott kiindulohelyzetu futasok atlaga) a nyero, ezt statisztikaval is ala tudom tamasztani: Link
Iden nyaron azonban ugy tunik, a GFS jelentos fejlodest ert el, sokszor jo elore "raerzett" olyan fordulatokra, amit a tobbi futas egyaltalan nem tamasztott ala. Igy lehet, hogy most mar hosszabb tavon is a GFS jonne ki pontosabbnak... A Kontroll a leggyengebb, ez egeszen biztos.
A GFS szakadasa 180 oranal jelentkezik. Ez annak a hatasa, hogy odaig 0,5 fokos surusegu racs pontjaira futtatjak le a modellt, ezen tul viszont 1 fokosra csokken a felbontas, tehat ha szigoruan vesszuk, nem pontosan ugyanarrol a modellrol van szo a "szakadas" ket oldalan.
Iden nyaron azonban ugy tunik, a GFS jelentos fejlodest ert el, sokszor jo elore "raerzett" olyan fordulatokra, amit a tobbi futas egyaltalan nem tamasztott ala. Igy lehet, hogy most mar hosszabb tavon is a GFS jonne ki pontosabbnak... A Kontroll a leggyengebb, ez egeszen biztos.

A GFS szakadasa 180 oranal jelentkezik. Ez annak a hatasa, hogy odaig 0,5 fokos surusegu racs pontjaira futtatjak le a modellt, ezen tul viszont 1 fokosra csokken a felbontas, tehat ha szigoruan vesszuk, nem pontosan ugyanarrol a modellrol van szo a "szakadas" ket oldalan.