A Magas-Börzsönyben gyakorlatilag 48 óra alatt 60-70 cm, míg az alacsonyabb hegységperemi  térszíneken 35-50 cm vastagságú hótakaró olvadt el. A hegyvidék patakos völgytalpai járhatatlanok és sok helyen, kifejezetten veszélyesek. 700 - 800 méter felett még mindig vannak kiterjedtebb, latyakos, de intenzíven olvadó hómezők.
Ritkán látott vízhozamú, erejű és sebességű villámáradások miatt a hegyvidék patakos völgytalpai számos helyen járhatatlanok és sok helyen veszélyesek. A  szűk V alakú völgyek kifejezetten. Hatalmas erővel robog mindenütt és mindenhol a víz. (Lásd alább Nola videói.)
Az alábbi két képen egy 4-4,5 méter koronaszélességű, időjárásbiztos, zúzott köves, stabilizált erdei út látható a Kis-Hanta-patak völgy középső szakaszán. A patak felett, az úttestbe hosszan beágyazott, tölgypallós-gerendás ácsolt fahíd vezet át, melyen komoly tengelyterhelésű nagyobb gépjárművel, pl. rakott teherautóval is gond nélkül lehet átkelni. A patak a nagy vizek idején is kb. 35-40 cm-re folyik át a híd ívelése alatt (!). 
A robogó hatalmas vízmennyiség jelenleg a híd felett(!!), két lépcsőben, kb. 50 cm magasan bukik át, ahol a fennakadt ágtörmelék még vissza is duzzasztja, a fő sodorvonalat két szűkületbe terelve. A híd pontosan a feltarajosodott, tomboló víztömeg alatt van (még). Mintha egy duzzasztó gátkoronája lenne. A jobb szélen már mélyen bevágta magát a patak sodra az útalapba. Kétséges, hogy meddig bírja a nyomást ekkora víztömeggel szemben.

beillesztett kép



Az alsó képen, a második bukón, még kivehető a hídtest jobb széle. A magánterületet jelző sorompó kb. 5-6 méterre van
És nem ez a legnagyobb vízgyűjtő-területű patak a Börzsönyben.

(Gábor alábbi remek összefoglalójához éppen passzol....)

beillesztett kép