Én annyit tudok mondani, hogy az északi cucc az aznapi analízis szerint csontszáraz légtomeg miatt bukott az útvonalon, tehát Ausztria északi részei felett. Sokkal szárazabb voltak a légrétegek, mint amit a modellek vártak, amolyan lyuk volt ott. Be is halt a Linz felol érkezo rendszer, aminek egyébként erosodnie kellett volna Pozsony elott, hiszen itt fulled volt alsó szinten, kozépszinten pedig száraz /károkozó szél, estofex 3, SHMU és OMSZ 2/.De útkozben kinyíta a csontszárazság, itt meg már nem volt szufla, csak katyvasz.
Az említett modellek meg ugyanúgy darálást vártak, de az utolsó pillanatban levették a napirendrol, és nem is az osszes. Az UM is vacilált, majd eltuntette, ugyanúgy a végére. 
A tegnapi elmaradás pedig a reggeli cucc miatt, a sok katyvasz miatt - a Dunától keletre a modellek által várt 34/37 fok helyett 23/30 volt, 30 is csak a román határ felé. Az esti szalag már frontális volt, kvázi sztacionár, az viszont nem volt meglepo. 
Szerintem a rengeteg modellnézés kontraproduktív, mert az osszesnek tobb futása van, de egyik sem fog a másikkal teljesen egyetérteni. Az utolsó mondjuk 16 órában már inkább a z aktuális adatokat kell figyelni, nyomást, áramlásokat, meg a muholdat, hogy jon-e katyvasz vagy sem. Abból sokkal jobban lehet kovetkeztetni, mintsem a modellekbol, amik mindig negyed- vagy félnapos késéssel animálnak egy egy forgatókonyvet.
Én úgy veszem észre, hogy az elorék javultak, de csak pár éve, az osszkép a fejunkben viszont nem túlságosan, hiszen egyre tobb modell egyre tobb paraméterje van a szemunk elott, ami nem éppen tiszta út.