A jégvarázslatok szebbik arcra még kitart a tiszta hólével táplált patakok partjain, kanyarulatiban, s főleg  a lassabb, kisebb esések szakaszain, ahol a napfény nem fér  hozzájuk és szélárnyban maradna a völgytalpak alján.

beillesztett kép



beillesztett kép



beillesztett kép



beillesztett kép



beillesztett kép



beillesztett kép



Aztán ennek a nappal olvadok, majd éjjel megfagyok verziónak vannak veszélyes árnyoldalai is...főleg, ha a tűzifát szeretnénk szállítani.....a zöld MAN a közismerten jégpáncélt öltő diósenői Závozon jött lefele, 4 méteres hosszútúzifával púpra rakodttan...egy pillanat műlva fejre állt a teljes rakománnyal együtt a hegyoladlban a kb 35-40 tonnás önsúyú szerelvény.... és nagy szerencse, hogy a felterhelt rönkök nem a kabintetőn keresztül borultak át a szállítóból...(Azt ne kérdezzétek, hogy a újhús vállalkozók miért neme láncozzák alapból illyen jégpályán az első kér kereket . kb. 20 perc munka lenne két emberrnek..merő lustaság...hát ebből örülhet, hogy élve kiszedték...
.
a máodik csak a szokásos életlép, amikor a talafagy szépen felenged és nincs hol megkerülni, a felül 20 centi jégpáncél, alatta 50 cm sár lekvár dagonyákat, így -még egy 3 tengelyes, külön-külön kapcsolható kerékhajtású terepkamion is ennyi...a.sár feltört a jégtömbök között és fogságban ragadt a szállító,  melyet már csak egy erdészeti bikaerejű közelítő-vonszoló szedheti ki, vagy kettő párba kötve - minden remény szerinti kábelkötéllel becsörlőzve közben...szép munka lesz....

beillesztett kép




beillesztett kép