Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Hogy milyen egyforma "õrültek" (bocs a kifejezésért) vagyunk mi metnetesek! Az elsõ és utolsó fagyoknál én is mindig felkelek hajnalban fagynézõbe. Félig alva, dagadt, könnyezõ szemmel kitántorgok a kertbe, és figyelem a dérfoltokat a füvön. Na meg az autó tetejét -tulajdonképp ez indította el a gondolatmenetemet: a +3C fokban deres autótetõ tipikus jelenség.
A +3C alatt ablakban mért érték értendõ, a standard körülmények között mért hõmérséklet ilyenkor plusz 1-2 fok lehet, de semmiképp sem fagypont alatti. Az is fölöttébb érdekes, hogy a dér elõször az autó tetején jelenik meg, míg a szélvédõn, motorháztetõn, csomagtartó fedelén csak harmat van. Ha valamivel alacsonyabb a hõmérséklet, ez utóbbiakon is dér képzõdik. Szóval, ha fagyot akarok látni, elsõsorban az autó tetejét figyelem. Érzésem szerint itt valami felületi ill. párolgási jelenségrõl lehet szó: a tetõ jobban ki van téve a légáramlatnak, mint az autó oldala, és a csekély párolgás szolgáltatja azt a hõelvonást, mely a dérképzõdéshez kell. Vélemény?

A +3C alatt ablakban mért érték értendõ, a standard körülmények között mért hõmérséklet ilyenkor plusz 1-2 fok lehet, de semmiképp sem fagypont alatti. Az is fölöttébb érdekes, hogy a dér elõször az autó tetején jelenik meg, míg a szélvédõn, motorháztetõn, csomagtartó fedelén csak harmat van. Ha valamivel alacsonyabb a hõmérséklet, ez utóbbiakon is dér képzõdik. Szóval, ha fagyot akarok látni, elsõsorban az autó tetejét figyelem. Érzésem szerint itt valami felületi ill. párolgási jelenségrõl lehet szó: a tetõ jobban ki van téve a légáramlatnak, mint az autó oldala, és a csekély párolgás szolgáltatja azt a hõelvonást, mely a dérképzõdéshez kell. Vélemény?
