Jójó, bocsánat laza , nagyon siettem, szóval a hõmérõ anyagának felszínérõl történõ fokozottabb párolgás miatt létrejövõ hõveszteségbõl fakadó hõmérsékletcsökkenés, ami nem egyezik meg az ugyanabban az 5 centis magasságban lévõ levegõ hõmérsékletével.
Így pontos!
Ez ugyanaz a jelenség, mint amikor jócskán pozitív hõmérséklet mellett tud jeges lenni a szélvédõ vagy a kocsi teteje.
Sõt, a szélvédõ még jobban át tudja venni kocsi belsõ légterében lévõ magasabb hõmérsékletet, mint a kocsi tetejének hõszigetelt fémlemeze. Ennek megfelelõen ott késõbb fagy be, mint a tetõn.
Biztos sokan láttatok már +3 fok mellett jeges kocsitetõt.
Rohannom kell, van még 1-2 érdekesség ezzel kapcsolatban...

Bambi!
Még éjfél elõtt fagyni fog Zabaron.
Kakucs is lohol a nyomában.
Elkezdõdött a nagy zutty!