Információk az előrejelzési versenyhez
Versenyinformációk
A VERSENYSZABÁLYZATÚj előrejelzés elküldése az előrejelzési versenybe
A legutóbbi forduló eredménye
A verseny összesített állása
A 3 kieső fordulót nem tartalmazó összesített lista
A synop-kódok értelmezéséhez egy kis segítség
Szélirány-meghatározáshoz segítség
Stelvio segítségével megjelenített összesített ranglista
Stelvio segítségével megjelenített örökranglista
Stelvio segítségével megjelenített dicsőséglista
A meteorológiai állomások elhelyezkedése
A meteorológiai állomások beosztása
23 óra: 6 okta, -1,2°C, gyenge D-i szél.
BUDAPEST/LORINC
Wind dir/speed (deg/kts) 160/1.943
Temperature/Dewpoint (C) -1.2/-2.5
MSLP (hPa) 1025.7
Cloud cover 6
Synoptic report AAXX 23221 12843 41940 61601 11012 21025 30079 40257 58002 71022 86070 555 10091=
BUDAPEST/LORINC
Wind dir/speed (deg/kts) 160/1.943
Temperature/Dewpoint (C) -1.2/-2.5
MSLP (hPa) 1025.7
Cloud cover 6
Synoptic report AAXX 23221 12843 41940 61601 11012 21025 30079 40257 58002 71022 86070 555 10091=
Karácsonyi ének
Babits Mihály
Mért fekszel jászolban, ég királya?
Visszasírsz az éhes barikára.
Zenghetnél, lenghetnél angyalok közt:
mégis itt rídogálsz, állatok közt.
Bölcs bocik szájának langy fuvalma
jobb tán mint csillag-ür szele volna?
Jobb talán a puha széna-alom,
mint a magas égi birodalom?
Istálló párája, jobb az neked,
mint gazdag nárdusok és kenetek?
Lábadhoz tömjén hullt és arany hullt:
kezed csak bús anyád melléért nyult...
Becsesnek láttad te e földi test
koldusruháját, hogy fölvetted ezt?
s nem vélted rossznak a zord életet?
te, kirôl zengjük, hogy »megszületett«!
Szeress hát minket is, koldusokat!
Lelkünkben gyujts pici gyertyát sokat.
Csengess éjünkön át, s csillantsd elénk
törékeny játékunkat, a reményt.
Babits Mihály
Mért fekszel jászolban, ég királya?
Visszasírsz az éhes barikára.
Zenghetnél, lenghetnél angyalok közt:
mégis itt rídogálsz, állatok közt.
Bölcs bocik szájának langy fuvalma
jobb tán mint csillag-ür szele volna?
Jobb talán a puha széna-alom,
mint a magas égi birodalom?
Istálló párája, jobb az neked,
mint gazdag nárdusok és kenetek?
Lábadhoz tömjén hullt és arany hullt:
kezed csak bús anyád melléért nyult...
Becsesnek láttad te e földi test
koldusruháját, hogy fölvetted ezt?
s nem vélted rossznak a zord életet?
te, kirôl zengjük, hogy »megszületett«!
Szeress hát minket is, koldusokat!
Lelkünkben gyujts pici gyertyát sokat.
Csengess éjünkön át, s csillantsd elénk
törékeny játékunkat, a reményt.
Hmm. Egyedül én adtam esõt?
Mostmár sikerült eljutottam arra a szintre, hogy 4 napra elõre tudom jelezni a GFS-t
Mostmár sikerült eljutottam arra a szintre, hogy 4 napra elõre tudom jelezni a GFS-t

Gbond, én amíg egy szemernyi esélyem van az elsõ helyre, addig azt célzom meg, aztán késõbb megelégszem kevesebbel is, ha be kell látnom, hogy vannak nálam jobbak is. A lényeg, hogy saját magamhoz képest ne teljesítsek rosszabbul. Pillanatnyilag a realitás esetleg az elsõ ötbe kerülés lehet.
Rendben, Cassano! Örülök, hogy eggyel többen lesznek mögöttem, így nagyobb a dicsõség. Ha meg tévedtem, és nálad nem üt be semmilyen fatális véletlen, akkor legalább növekszik a verseny színvonala.
Felesleges izgulni, hogy ki hanyadik helyen fog végezni, mert leadtam az elsõ elõrejelzésemet. Innentõl kezdve az elsõ helynek búcsút inthettek, legfeljebb valami fatális véletlen folytán csúszhat ki a kezembõl az arany... 




Na leadtam a nagyon elfogult elõrejelzésemet szentestére,hú de szeretném ha én lennék a gyõztes akkor mindenki meglenne elégedve a karácsonyi idõjárással
Ha meg nem jön be max duplán bosszankodom...

Ha meg nem jön be max duplán bosszankodom...
Négy fordulóval ezelõtt is Budapest volt. Szombathelyen emberemlékezet óta nem volt forduló.
Illetve a mostani végéig mindenki gyûjtse az ötleteit a folytatást illetõen, hogy a következõ soroazatban minden flottul menjen!
Más fõterminushoz át kell írni a programot, ezért az csak a következõ fordulótól lesz (akkor majd lehet 0 UTC-re is elõrejelzést készíteni).
Ami a városokat illeti, tényleg rég volt egyik másik! Fõleg Békéscsaba, ha jól emlékszem, akkor azt még én írtam ki a nyáron
De majd a következõ fordulókban ilyenek lesznek.
Ami a városokat illeti, tényleg rég volt egyik másik! Fõleg Békéscsaba, ha jól emlékszem, akkor azt még én írtam ki a nyáron

De majd a következõ fordulókban ilyenek lesznek.
Én viszont arra nem emlékszem, mikor volt utoljára Szolnokon, Békéscsabán, Szombathelyen, vagy Kecskeméten forduló.
Marha izgalmas, hogy midíg ugyanaz az 5-6 helyszín szerepel.
András ötletét én is támogatom, idõnként lehetne más fõterminusra is elõrejelezni.
Marha izgalmas, hogy midíg ugyanaz az 5-6 helyszín szerepel.
András ötletét én is támogatom, idõnként lehetne más fõterminusra is elõrejelezni.
Nem emlékszem, mikor volt utoljára Bp. a helyszín, én így elsõre nem látok benne kivetnivalót. Viszont ismét azt javasolnám, hogy a változatosság kedvéért legyenek néha 07 ill. 19 órás versenyidõpontok is! (Dec. 24-én is a 19 óra lehetett volna az igazi karácsonyi elõrejelzés, de a versenyt bármikor érdekesebbé tehetné néhány reggeli vagy esti forduló!)
Igen Gitár, ez nagyon nem a mi fordulónk volt. A legkevesebb pont a mostani sorozatban...
Utólag bebizonyosodott, hogy érdemes lett volna nem lekésnem (1 perccel) az 1.0-s módosításról, akkor éppenhogycsak megtarthattam volna a 3.helyet. Nem baj, most legalább van hova visszakapaszkodni, bár ez nem lesz egyszerû
Utólag bebizonyosodott, hogy érdemes lett volna nem lekésnem (1 perccel) az 1.0-s módosításról, akkor éppenhogycsak megtarthattam volna a 3.helyet. Nem baj, most legalább van hova visszakapaszkodni, bár ez nem lesz egyszerû

A következõ idõpont lehetne dec. 24. Utána már január elejéig többen nem leszünk netközelben (gondolom magamból kiindulva).
1.3-as szorzóval adtam le a "tippemet" 1.0-nál akartam visszanyúlni , még szerencse , hogy nem tettem.Nem úgy mint múlt héten,.
Sajna nekem ez a forduló nem sikerült, ugyanis csak 6 pontom lett.
(((((((((((((
Na nem baj, majd legközelebb...

Na nem baj, majd legközelebb...
Boccsi Usrin Téged majdnem kihagytalak.
Szóval Neked is Jó forduló volt ez a mostani,gratulálok.
Szóval Neked is Jó forduló volt ez a mostani,gratulálok.
Hát ez nem a mi fordulónk volt.Úgye Met4ever?
Ebbõl a fordulóból Sipi jött ki a legjobban a dobogósak közül.
Gratulálok neki és a többieknek is akik 17-20pontot csináltak.
Úgy gondolom Yuki,Derrick Kali sem csinált rossz "üzletet ezzel a fordulóval.
Remélem lesz ez még másképp is.
Mindenestre sikerült izgalmassá tenni a versenyt.
Ebbõl a fordulóból Sipi jött ki a legjobban a dobogósak közül.
Gratulálok neki és a többieknek is akik 17-20pontot csináltak.
Úgy gondolom Yuki,Derrick Kali sem csinált rossz "üzletet ezzel a fordulóval.
Remélem lesz ez még másképp is.
Mindenestre sikerült izgalmassá tenni a versenyt.
Wow, nem voltam még 5-ik, még ha holtversenyben is... Ez az utsó 2 forduló elég jól sikerült. Most bánom csak a siófoki fordulót, az árva 1 pontommal... Ha csak 7-8-at kaptam volt, már a 20. hely körül lehetnék.
Következõ fordulóban cél a 15-ös átlag fölé kerülés! (20 pont
)
Grat mindenkinek az elején, a 16 fölötti átlagok már elég jók...
Következõ fordulóban cél a 15-ös átlag fölé kerülés! (20 pont

Grat mindenkinek az elején, a 16 fölötti átlagok már elég jók...
Gratulálok az elsõknek.
Újabb gondolatom támadt a szabályokról. Hasonló javaslata már másnak is volt talán. A csapadékra vonatkozóan lehetne bõvíteni a lehetõségeket. Például egy ilyesféle rendszerre gondolok:
NEM LESZ
LESZ:0-0.1mm
LESZ:0.1mm-mél több.
A pontozás így nézhetne ki: Telitalálat 3 pont, szomszédos kategória 1 pont.
Milyennek tartanátok?
Újabb gondolatom támadt a szabályokról. Hasonló javaslata már másnak is volt talán. A csapadékra vonatkozóan lehetne bõvíteni a lehetõségeket. Például egy ilyesféle rendszerre gondolok:
NEM LESZ
LESZ:0-0.1mm
LESZ:0.1mm-mél több.
A pontozás így nézhetne ki: Telitalálat 3 pont, szomszédos kategória 1 pont.
Milyennek tartanátok?
Én most futtában adtam le az 1.3-as elõrejelzést, inkább 1.2-vel kellett volna játszani. A csapadék most nem jött be.
Nálam se az volt a probléma, hogy ne tudtam volna hogy mikortól számít a T min.
Egyszerûen nem gondoltam végig.
Egyszerûen nem gondoltam végig.
Ne hibáztassa magát senki a T(min) mellélövése miatt, szinte mindenki hibázott.
Én pl. nem azért, mert nem gondoltam arra, hogy a T(min) elõzõ este is beállhat, egyszerûen elõbbre vártam a felhõk érkezését. Késõbb láttam, hogy a T min magas lesz, amit adtam, de a szorzó miatt nem volt érdemes változtatni, a többi jónak tûnt.
Derick: köszönöm. Gratula a többi 20 pontosnak is.
Én pl. nem azért, mert nem gondoltam arra, hogy a T(min) elõzõ este is beállhat, egyszerûen elõbbre vártam a felhõk érkezését. Késõbb láttam, hogy a T min magas lesz, amit adtam, de a szorzó miatt nem volt érdemes változtatni, a többi jónak tûnt.
Derick: köszönöm. Gratula a többi 20 pontosnak is.
Ilyen amatõr hiba mellett kerültem volna a legjobbak közé ?Szégyenlem magam,akár Sipi a Tmin miatt - aki ennyi sorozatban részt vett tisztában lehetne azzal,hogy a napi min. elõzõ este is lehet :-(((Reggeli T-nek egész jó lett volna a -2.:-)))Ez az egy tized híján 2 fok Tmax nem lep meg,minden 2. fordulóban így bukok pontokat(utolsó órában megváltozó szél,csapi, vagy felhõzet stb.).
Bizony ezt a T min. dolgot nagyon elhibáztam, csak a hajnali/reggeli idõszakot vettem célba pedig adta magát a helyzet. Mondhatni tipikus volt, de úgy látom nem én voltam az egyetlen.
Külön gratulálok azoknak, akik ezt nem hagyták figyelmen kívül, és pontot érõen közelítették meg a T min.-t.
Külön gratulálok azoknak, akik ezt nem hagyták figyelmen kívül, és pontot érõen közelítették meg a T min.-t.
Ha nem lesz csapadék, és tényleg 1 fok volt a maximum, van 4 db 20 pontos a mezõnyben gyors számításaim szerint (remélem, nincs benne hiba): ZöldVillám, Bakonyvár, Krisztina és jómagam.

Ha minden igaz, 18 pontom lett, mint Neked, Derrick 
Páran lesznek 20 ponton vagy a felett, de nem néztem végig mindenkit, csak aki közel volt az 1 fokos tmax illetve aktuális hõkhöz és erõsen felhõset tett be.
Üdv

Páran lesznek 20 ponton vagy a felett, de nem néztem végig mindenkit, csak aki közel volt az 1 fokos tmax illetve aktuális hõkhöz és erõsen felhõset tett be.
Üdv
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 12:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13121 12882 31940 70902 10008 21024 30156 40294 58012 71072 8707/
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 09:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13091 12882 41620 83301 11012 21023 30168 40307 52005 72272 8357/ 333 83633
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 06:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13061 12882 31658 82802 11020 21031 30163 40302 52008 70322 8357/ 333 21074 55002 83633
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 03:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13031 12882 41925 70502 11024 21031 30155 40294 58010 71022 8707/
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 00:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13001 12882 31930 70201 11030 21037 30165 40305 51001 71041 8707/
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-12 21:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 12211 12882 41930 30202 11040 21048 30164 40304 57006 71040 83070
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-12 18:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 12181 12882 31901 02301 11060 21071 30170 40311 55005 74844 333 11005
Mindenki kedvéért, aki lemaradt volna valamirõl vagy utólag olvassa el a verseny szabályait, itt megtekinthetõek az adatok fõ és mellékterminusokban
Date/time: 2005-12-13 12:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13121 12882 31940 70902 10008 21024 30156 40294 58012 71072 8707/
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 09:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13091 12882 41620 83301 11012 21023 30168 40307 52005 72272 8357/ 333 83633
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 06:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13061 12882 31658 82802 11020 21031 30163 40302 52008 70322 8357/ 333 21074 55002 83633
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 03:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13031 12882 41925 70502 11024 21031 30155 40294 58010 71022 8707/
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 00:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13001 12882 31930 70201 11030 21037 30165 40305 51001 71041 8707/
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-12 21:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 12211 12882 41930 30202 11040 21048 30164 40304 57006 71040 83070
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-12 18:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 12181 12882 31901 02301 11060 21071 30170 40311 55005 74844 333 11005
Mindenki kedvéért, aki lemaradt volna valamirõl vagy utólag olvassa el a verseny szabályait, itt megtekinthetõek az adatok fõ és mellékterminusokban
