Légköroptika
Te Noli! Az a fura folt. Nemtom, sajna így képen elég nehéz besaccolni, hogy jó helyen van-e. De kb mintha a Parry supralateral helyén lenne....
Itt a Link
Itt a Link
no, közben rájöttem, hogy semmi baja a tárhelyemnek, csak teli van... Csináltam másikat, most tolom fel a képeket...
Link
Mindjárt fölér mind.
Link
Mindjárt fölér mind.
Zavaró a szivatófelhõk jelenléte:-)
Én HDR-ben próbáltam meglõni, az alkonyati eget, majd holnap kiderül, hogy mi lett belõle...
Én HDR-ben próbáltam meglõni, az alkonyati eget, majd holnap kiderül, hogy mi lett belõle...
Szerintem azt, hogy zajtalanítod, kontrasztosítod a képet, erõsíted a színeket, megvágod, stb...
Ja, látom azóta már kaptál választ... visszavonva
Ja, látom azóta már kaptál választ... visszavonva

Na ez az, amire egyelõre nincs eszközöm... (ígértek, elvileg pár napon belül lesz). :-) Szépen megvarázsoltad, köszike!
Noli! Gyönyörûûûû! Gratula hozzá! Azonban csak egy megjegyzés. Miért nem dolgozod fel a képeidet?
Most akartam írni, de megelõztél - itt is elsõsorban balos melléknap volt, bár a jobb felén is igyekezett, mindjárt meglátom mit lehet kihozni a képbõl mert ráadásul már a fák is bezavartak - emiatt oszt Gergõ fiamra a frászt hoztam mert a jobb látószög okán felálltam az erkély korlátjára és ott egyensúlyoztam 
na itt van; koszorú is volt, de az már "szokványos"

na itt van; koszorú is volt, de az már "szokványos"

Hú, micsoda felhozatal. Én még azt a kis melléknapot sem láttam, amit Prof mutatott. Mostmár kitakar mindent a templomkert itt szemben.
Bocs egy pillra megint, épp most mentem vissza megnézni binoval a melléknapokat mikor jött 3 repcsi és az eggyik mögött nagyon szép színes volt: közvetlen a repülõ mögött vöröses majd kék és után zöld és utána ujra kifehéredett mögötte , nagyon szép volt.
Hello!
It épp most érnek ide a cirrusok sajna és ami végkép baj az hogy mutheromék elvitték horvátba a fényképezõt pedigg itt most irdatlan melléknapok vannak a maguk hatalmas és nagyon fényes ívjeivel. Nagyon szép, majd lehet küldök be mobilos képet.
It épp most érnek ide a cirrusok sajna és ami végkép baj az hogy mutheromék elvitték horvátba a fényképezõt pedigg itt most irdatlan melléknapok vannak a maguk hatalmas és nagyon fényes ívjeivel. Nagyon szép, majd lehet küldök be mobilos képet.
2 gigát nem lehet túl gyorsan felpakolni a gépre...
Mondom, mik voltak:
gyenge 22
fényes melléknapok
melléknap-ív
mintha 120°-os melléknap, de ez nem tuti
CZA
Parry
46/supralateral? (rohadt jól látszott!)
Lowitz?
A kérdõjelesek fotóelemzés után lesznek tiszták.
Nagyon durva volt, közben a lábamra mászott egy rakás hangya, körbeszagolt egy zsebkutya meg egy roti, és nagyon fáj a nyakam, két órája felfelé bámulok... Még nincs vége, de már nagyon halványak, inkább bejöttem.
Mondom, mik voltak:
gyenge 22
fényes melléknapok
melléknap-ív
mintha 120°-os melléknap, de ez nem tuti
CZA
Parry
46/supralateral? (rohadt jól látszott!)
Lowitz?
A kérdõjelesek fotóelemzés után lesznek tiszták.
Nagyon durva volt, közben a lábamra mászott egy rakás hangya, körbeszagolt egy zsebkutya meg egy roti, és nagyon fáj a nyakam, két órája felfelé bámulok... Még nincs vége, de már nagyon halványak, inkább bejöttem.
Budapest - Kõbánya! Hót derült. Vakító kég ég... Jelenleg is csak alig látom a klaviatúrát olyan napfény van kint :-) Azonban komplexum itt nincs. Egy két kósza cirusz a Napocs nyugati és keleti oldalán. Ennyi. Azért figyelem még.
Egy utsó utáni a nyugati égrészrõl, bocs
Balszárnyon pamacsok, jobbszárnyon Neil Alden Armstrong lábnyomai
na egy idõre megint eldugulok, max. tûzgömb, Nolida vagy BJ/RSP eseménynél jelentkezem, megnyugodhattok
Balszárnyon pamacsok, jobbszárnyon Neil Alden Armstrong lábnyomai

na egy idõre megint eldugulok, max. tûzgömb, Nolida vagy BJ/RSP eseménynél jelentkezem, megnyugodhattok

Na egy utsó kismontázs aztán nem terhelem az idegeitek és a szervert
Kösz a türelmet, bocsi a helyrablásért
Kösz a türelmet, bocsi a helyrablásért
A 8894. felsõ kép kivágatának eredeti mérete 692 x 689 pixel, de lekicsinyítettem 225 x 224 pixelre hogy ne fogjam annyira a helyet
Az erkélyrõl vettem észre CET 13:19-kor
teljes méretû fenti képrõl kivágat, a gammát minuszoltam rajta cca. 10%-al
Szóljatok ha elegetek van belõlem!
mert ha nem bosszant Benneteket, még néhány környezõ felhõképet is csatolok
teljes méretû fenti képrõl kivágat, a gammát minuszoltam rajta cca. 10%-al
Szóljatok ha elegetek van belõlem!

Adtam a pixelmátrixnak.... 7x-es tele durr a Napba 
van egy csomó felvételem szerencsére, mert a jelenségnek itt vége lett mialatt írni kezdtem; viszont K felé csúszik az érdekes felhõzet, tehát Majsa-Kecskemét-Szolnok láthat hasonlót esetleg
P.S. az a sok ragya a képen mind mind iciri-piciri felhõpamacs; ilyen felhõket ritkán láttam errefelé

van egy csomó felvételem szerencsére, mert a jelenségnek itt vége lett mialatt írni kezdtem; viszont K felé csúszik az érdekes felhõzet, tehát Majsa-Kecskemét-Szolnok láthat hasonlót esetleg
P.S. az a sok ragya a képen mind mind iciri-piciri felhõpamacs; ilyen felhõket ritkán láttam errefelé
Hoztam Nektek szines karikákat játszani 
7x-es telével a Napocska gyûrûi
P.S. Tovább is van, mondjam még?
akkora szinjáték van odakint hogy nem gyõzõm tárral

7x-es telével a Napocska gyûrûi

P.S. Tovább is van, mondjam még?


A dolog bizony pedig ennyire egyszerû. Tökéletes aerodinamikai szárny nem létezik, a levegõ miatt nem is lesz sosem. Viszont a jelenséget amirõl itt olyan rég óta megy a polémia az ún. Dew Point okozza. Minden pilóta ismeri. Pára pontnak hívják, ha így egyszerûbb. Sok légi balesetért felelõs ui. A szárnyak végén minden esetben a Kármán-féle örvénysorok jelennek meg, hozzátéve ugye, hogy ezt is egy magyarnak sikerült elsõként korrektül leírnia. A hajtómûvek mögött viszont sosincsen légörvény. A kiárámló, magas hõmérsékletü égéstermék felelõs mindenféle örvény nélkül a kondenzáció kialakulásáért. Odafent a légkörben kb. -50 fok is lehet és ennek megfelelõen a kiáramló forró, elégetett üzemanyag maradéka azonnal párát képezve áramlik ki és csapodik le a hajtómûbõl.
A repülõgép szárnyai mentén nem képzõdhet semmi akadály! Ha a pióta mondjuk balfasz és menet közben kinyitja a féklapokat, a gép szárnyai annál a sebességnél gyakorlatilag azonnal leszakadnak. Viszont!
A repülõ folyamatosan változó sûrûségû légtömegben mozog. Más páratartalmú, más-más hõmérsékletû stb. légtömegen hasít keresztül. Minden pilóta tudja, ismeri a felszállás V1, V2, V3 fokozatait. Ezt most nem vesézném tovább, viszont amikor a gép szárnyai pl. elkezdenek jegesedni. Na az a gáz! Bentrõl a pilóta, a fülkébõl nem láthatja a szárnyakra lerakódó párát. Nem látja a jegesedést! Fagyást követõen a szárny aerodinamikailag innentõl kezdve egészen megváltozik. Természetesen minden pilóta figyelemmel kíséri a Dew Pointot. Akkor jó, ha a pára levállik a szárnyról. Ez maga az ún. Dew Point. A leválló pára pedig akár brutálisan látható módon válhat le a szárnyakról, akár leszállás, akár, felszállás, vagy éppen menet közben is.
Sorry a hosszas aerodinamikai okfejtésért!
A repülõgép szárnyai mentén nem képzõdhet semmi akadály! Ha a pióta mondjuk balfasz és menet közben kinyitja a féklapokat, a gép szárnyai annál a sebességnél gyakorlatilag azonnal leszakadnak. Viszont!
A repülõ folyamatosan változó sûrûségû légtömegben mozog. Más páratartalmú, más-más hõmérsékletû stb. légtömegen hasít keresztül. Minden pilóta tudja, ismeri a felszállás V1, V2, V3 fokozatait. Ezt most nem vesézném tovább, viszont amikor a gép szárnyai pl. elkezdenek jegesedni. Na az a gáz! Bentrõl a pilóta, a fülkébõl nem láthatja a szárnyakra lerakódó párát. Nem látja a jegesedést! Fagyást követõen a szárny aerodinamikailag innentõl kezdve egészen megváltozik. Természetesen minden pilóta figyelemmel kíséri a Dew Pointot. Akkor jó, ha a pára levállik a szárnyról. Ez maga az ún. Dew Point. A leválló pára pedig akár brutálisan látható módon válhat le a szárnyakról, akár leszállás, akár, felszállás, vagy éppen menet közben is.
Sorry a hosszas aerodinamikai okfejtésért!