Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Bocs, igaz. A lónak négy lába van, mégis megveri a szódás...
Hát ez maga lenne a rémálom 
Egy ilyen szép telet tönkretenni, egy télfan az ilyen idõt szereti ami most van,így én is.Valami álomszerû világ van kint.
Ma -6 fok volt a max,egy hét múlva meg 18 fok???Kicsit nehezen hihetõ..

Egy ilyen szép telet tönkretenni, egy télfan az ilyen idõt szereti ami most van,így én is.Valami álomszerû világ van kint.
Ma -6 fok volt a max,egy hét múlva meg 18 fok???Kicsit nehezen hihetõ..

De a végén legalább ott a csapadék........menj közelebb a monitorhoz, ott van az
.
Ja és Donnie, lassan lesz mirõl beszélni HeyHo-n...

Ja és Donnie, lassan lesz mirõl beszélni HeyHo-n...

GFS: hidegcsepp keletre el, helyette elõoldal: Link
Megy a fogalmatlankodás a modelleken...
Megy a fogalmatlankodás a modelleken...
A 10-30 cm-nek kicsi, dehogy 31-e körül csapadékosabbra fordul az idõjárás, az már több mint valószínû. Bár mondjuk a nullát nem nehéz felülmúlni

Sziasztok!
Közben mintha megint egyre ködösebb lenne a levegõ.
A fák továbbra is szinte világítanak a rengeteg zúzmarától.
A szmogriadó miatt pedig ingyenes lett a tömegközlekedés (busz, villamos, troli) Szegeden mindenki számára péntek estig.
Közben mintha megint egyre ködösebb lenne a levegõ.


A szmogriadó miatt pedig ingyenes lett a tömegközlekedés (busz, villamos, troli) Szegeden mindenki számára péntek estig.
Remélem, hogy ez a budapesti gyenge földrengés is délebbre vitte a kéreglemezt, legalább ennyivel legyünk közelebb a melegebb éghajlathoz.
Ha így is lenne, legalább leszármazottainknak legyen jobb, ha mi már nem is érzékelhetjük majd.


A balatoni jéggel kapcsolatban a napokban volt egy érdekes hír az OMSZ honlapján - egy kis csapat átvágott rajta Siófok és Alsóõrs között. Link
Itt pedig egy korábbi "expedícióról" írnak, ahol szakemberek lévén dokuemtálták a jégvastagságot. A tó déli partján az uralkodó széljárás hatására feltorlódott jég vastagabb volt (20 cm), az északin ugyan emiatt pedig vékonyabb, Alsóörs közelében már kerülniük is kellett egy nagyot.
Link
Romantikus kalandok, fõleg az elsõ. Megfelelõ biztosítás mellett óriási élmény lehet.
Itt pedig egy korábbi "expedícióról" írnak, ahol szakemberek lévén dokuemtálták a jégvastagságot. A tó déli partján az uralkodó széljárás hatására feltorlódott jég vastagabb volt (20 cm), az északin ugyan emiatt pedig vékonyabb, Alsóörs közelében már kerülniük is kellett egy nagyot.
Link
Romantikus kalandok, fõleg az elsõ. Megfelelõ biztosítás mellett óriási élmény lehet.
Mindig szerettem a telet, az õs MetNet-esek is tudják, mindig..
Most is szeretem, kedvelem, hogy elfagyott a lefolyó.
Szeretlek tél, szeretlek hideg, szeretlek bár mit is teszel velem....
Most is szeretem, kedvelem, hogy elfagyott a lefolyó.
Szeretlek tél, szeretlek hideg, szeretlek bár mit is teszel velem....
Jó, lehet nem a felmelegedõ part miatt van a víz-sáv, csak egy ötlet volt. A part menti vékonyabb jég azonban ténydolog. Itt sok helyen csak 5-10 cm mély a víz, és a jég sem lehet ennél vastagabb, még ha tökre/fenékig befagy is. Plusz ezeken a helyeken nincs víz, nincs megtámasztás alulról. A partszélen rendszerint töredezik a jégtábla. Persze, ha itt betörik a jég, semmi bajt sem okoz.
A rianást rosszul tudod, az nem ad hangot. Ez tágulási repedés, ami az idõ enyhülésével széles szabadvíz-sávvá válik. Állítólag a jégen járó ló már messzirõl megérezte ezeket a csatornákat, és "megriadt" tõle -innen a név. A nagy hidegben összehúzódó, hízó jég ad hangot, mikor az említett késél-repedések keletkeznek. Persze, az az ágyúdörej-szerû, nagy hang, amirõl Jókai írt, ritkán, vagy sohasem hallható. Érdekes duhogások, csilingelések vannak ilyenkor. Ha egyszer derült, hideg éjszakán lent leszel Tihanyban, hallgasd meg.
A zenélõ jég veszélytelen, annál veszélyesebb a megenyhült idõben hallgató.
Ha már jég, mondok még pár érdekes jelenséget. A kés-él repedésen kívül szoktak lenni jégtollak is. Ezt a nevet a sima jég felszínén képzõdõ, nagyon szép, jégvirág-szerû dér képzõdményeknek adtam.
Még van egy, a neuron-luk. Ez úgy néz ki, hogy van egy luk, amin feljön egy kis víz, és a jégtáblán újra fagyva a deres felszínen sok nyúlványú, zegzugos sötét foltot ad. Úgy néz ki, mint az idegsejt mikroszkóp alatt.
Amúgy meg az acélos jégen, nagy hidegben korcsolyázni, amikor cikkan és "zenél" a jég, az élet csúcsai közé tartozik véleményem szerint.
A rianást rosszul tudod, az nem ad hangot. Ez tágulási repedés, ami az idõ enyhülésével széles szabadvíz-sávvá válik. Állítólag a jégen járó ló már messzirõl megérezte ezeket a csatornákat, és "megriadt" tõle -innen a név. A nagy hidegben összehúzódó, hízó jég ad hangot, mikor az említett késél-repedések keletkeznek. Persze, az az ágyúdörej-szerû, nagy hang, amirõl Jókai írt, ritkán, vagy sohasem hallható. Érdekes duhogások, csilingelések vannak ilyenkor. Ha egyszer derült, hideg éjszakán lent leszel Tihanyban, hallgasd meg.
A zenélõ jég veszélytelen, annál veszélyesebb a megenyhült idõben hallgató.
Ha már jég, mondok még pár érdekes jelenséget. A kés-él repedésen kívül szoktak lenni jégtollak is. Ezt a nevet a sima jég felszínén képzõdõ, nagyon szép, jégvirág-szerû dér képzõdményeknek adtam.
Még van egy, a neuron-luk. Ez úgy néz ki, hogy van egy luk, amin feljön egy kis víz, és a jégtáblán újra fagyva a deres felszínen sok nyúlványú, zegzugos sötét foltot ad. Úgy néz ki, mint az idegsejt mikroszkóp alatt.
Amúgy meg az acélos jégen, nagy hidegben korcsolyázni, amikor cikkan és "zenél" a jég, az élet csúcsai közé tartozik véleményem szerint.

Gimiben korcsolyáztam Almádiból Kenesére a fûzfõi-öblön át keresztül, szóval akkor is volt legalább 1 jó tél.
A rianás nagyon durva, ágyúlövés erejû hangja is tud lenni, csak sokkal magasabb frequencián. Semmihez sem hasonlítható, félelmetes, de nagyon klassz hang
A rianás nagyon durva, ágyúlövés erejû hangja is tud lenni, csak sokkal magasabb frequencián. Semmihez sem hasonlítható, félelmetes, de nagyon klassz hang

Ismerni kell a terepet, és nyitott szemmel járni! Sás, nadszele általában is kerülendõ. A Tisza tavon tiszta jég felületen jól látszanak a gáz buborékos helyek. A vastag jég szerkezete is nagyon meggyengulhet nagyobb enyhülésnél, ilyenkor már kifejezetten veszélyes lehet. Jellemzõ, hogy enyhülésnél a víz széle kiolvad, bentebb még stabil a jég. Kifejezetten jó ragadozóra horgászni ilyenkor, nagyon szeretik az enyhülést persze csak ha nem kell a jég hátán vízben tocsogni. Azt sem árt tudni mekkora vizoszlop felett álldogállunk.
Nem folyóról beszéltem, hanem tóról, tóban is el tud erre-arra áramlani a víz. Ha pl. ráteszel egy nagy súlyt a jégre, az finoman benyomja a jeget, máshol meg picit megemeli, mert a víz nem összenyomható.
Persze, a part menti vízsáv annak is köszönhetõ, hogy a mozgolódó jég kimozogja a szilárd rögzítési pont (part) mellett a rést, ezért ott feljön a víz. De azért jön fel a víz, mert megnyomják a korcsolyázók, különben csak lenne egy nyugodt sáv. És nem azért olvad ki, mert sötétebb a színe, hanem amit korábban írtam: fix pont mellett egy nem fix dolog (a jég) szépen elmozog egymás mellett. Egyébként tényleg vékonyabb a jég a part mentén? Ez utóbbiban nem vagyok biztos (hisz ott kezd befagyni, alulról kisebb a fûtés stb...)
A Balaton sokkal összetettebb dolog, mint a faluvégi tó, szóval ott nyilván sokféle más hatás is összejátszhat, hiszen pl. rianások sose történnek egy horgásztavon, a Balatonon gyakori. Vicces, egyszer hallottunk is rianást, eléggé ijesztõ tud lenni
Recseg-ropog.
Persze, a part menti vízsáv annak is köszönhetõ, hogy a mozgolódó jég kimozogja a szilárd rögzítési pont (part) mellett a rést, ezért ott feljön a víz. De azért jön fel a víz, mert megnyomják a korcsolyázók, különben csak lenne egy nyugodt sáv. És nem azért olvad ki, mert sötétebb a színe, hanem amit korábban írtam: fix pont mellett egy nem fix dolog (a jég) szépen elmozog egymás mellett. Egyébként tényleg vékonyabb a jég a part mentén? Ez utóbbiban nem vagyok biztos (hisz ott kezd befagyni, alulról kisebb a fûtés stb...)
A Balaton sokkal összetettebb dolog, mint a faluvégi tó, szóval ott nyilván sokféle más hatás is összejátszhat, hiszen pl. rianások sose történnek egy horgásztavon, a Balatonon gyakori. Vicces, egyszer hallottunk is rianást, eléggé ijesztõ tud lenni

Az áramló víz teljesen más tészta. Folyóvíz jege mindig alattomos, akármilyen vastag is. A mi idõjárási viszonyaink között folyó jegére menni akut életveszély! Ráadásul beszakadás esetén az áramlat behúzza az áldozatot a jég alá -biztos halál. 
Tavon sokkal jobb a helyzet, de az óvatosság itt sem árt.
Én is sokszor láttam tóparti, kis szabad vízsávot, de szerintem ennek nem a jégtábla megterhelése az oka. Talán akkor keletkezik, ha hó híján a sötét színû, és ezért jobban felmelegedõ talaj megolvasztja a partszélen amúgy is vékonyabb jeget. Vagy a szél kissé benyomja a jégtáblát a tó közepe felé, ahogy nemrégiben láthattuk végig az északi parton (Gödrös éppen ezért maradt jó, mert itt a part észak-északkeletre néz)
A horgászok szoktak léket vágni, ezt általában náddal megjelölik, de azért ez sem istenbizony. Csopak-Füred térségében arra is ügyelni kell, hogy a víz alatt több helyen szénsavas források vannak. Itt buborékos, vékony, veszélyes a jég.

Tavon sokkal jobb a helyzet, de az óvatosság itt sem árt.
Én is sokszor láttam tóparti, kis szabad vízsávot, de szerintem ennek nem a jégtábla megterhelése az oka. Talán akkor keletkezik, ha hó híján a sötét színû, és ezért jobban felmelegedõ talaj megolvasztja a partszélen amúgy is vékonyabb jeget. Vagy a szél kissé benyomja a jégtáblát a tó közepe felé, ahogy nemrégiben láthattuk végig az északi parton (Gödrös éppen ezért maradt jó, mert itt a part észak-északkeletre néz)
A horgászok szoktak léket vágni, ezt általában náddal megjelölik, de azért ez sem istenbizony. Csopak-Füred térségében arra is ügyelni kell, hogy a víz alatt több helyen szénsavas források vannak. Itt buborékos, vékony, veszélyes a jég.
Úgy gondolom igazad van, utána gugliztam, és csak a tóparton volt vasút. Megartott valami halivúdos hülyeség szerintem, vagy ez a téli idõ.
Viszont dózert, vagy harckocsit simán elbirnak ezek a jegek, még vékonyabbak is... Nem is csoda, elég nagy felületen oszlik el a tömegük a lanctalp miatt.

Pecsába...tegnap vettem meg az éves bérletet. 
Azért jöhet az a 20 centi.

Azért jöhet az a 20 centi.

Arra gondolsz, hogy a folyadékok nem összenyomhatóak, és ezért szinte olyan a jég, mint ha stabil aszfalton lenne a jég, persze azzal a kivétellel, hogy a folyadék el tud áramlani máshová, ahol felnyomja a jeget, ezért tudsz behuppanni 
Amikor sokan korcsolyáznak, látni is, hogy a víz fel-feljön a tó szélénél, mert a jégre helyezett súly (az emberek) megnyomják a vizet, az viszont nem tud összenyomódni, ezért a tó szélén (vagy repedések és lékek mentén) kiszökik

Amikor sokan korcsolyáznak, látni is, hogy a víz fel-feljön a tó szélénél, mert a jégre helyezett súly (az emberek) megnyomják a vizet, az viszont nem tud összenyomódni, ezért a tó szélén (vagy repedések és lékek mentén) kiszökik

Bocs, egy kis korrekció: A Lagoda tavon utat "építettek", vasutat ködbe veszõ középiskolai tanulmányaim szerint a Bajkálon (A BAM egy ideiglenes szakasza).
Pontos adataim nincsenek, de 25-30 cm jég rettenetesen erõs. Lehet, hogy még a vasúti szerelvényt is rá lehetne engedni. Kevesen gondolnak rá, hogy a súlyerõ ellen nem csupán a jég szilárdsága dolgozik, hanem a felhajtóerõ is -hiszen a jég könnyebb a víznél. Könnyen lehet, hogy a jég tartóképességét fõleg ez utóbbi adja. Mint egy nagy tutaj, úszik a vízen.
A Balatonon a helyzet az, hogy a szélcsendes idõben egyenletesen vastagodó jégtábla teljesen megbízható. A baj ott van, ha -mint az elmúlt hetekben is- a még viszonylag vékony jégtáblát az erõs szél eltolja a parttól. Itt gyengén befagyó nyílt víztükrök keletkeznek.
A másik oldalon, a széllel szembeni oldalon a jégtáblák feltorlódnak, ilyen helyen azonban senki sem fog sétálni, korcsolyázni.
A "kés-él" repedések mit se számítanak: keletkezésükkor hideg van, a jég acélos.
A Balatonon a helyzet az, hogy a szélcsendes idõben egyenletesen vastagodó jégtábla teljesen megbízható. A baj ott van, ha -mint az elmúlt hetekben is- a még viszonylag vékony jégtáblát az erõs szél eltolja a parttól. Itt gyengén befagyó nyílt víztükrök keletkeznek.
A másik oldalon, a széllel szembeni oldalon a jégtáblák feltorlódnak, ilyen helyen azonban senki sem fog sétálni, korcsolyázni.
A "kés-él" repedések mit se számítanak: keletkezésükkor hideg van, a jég acélos.
A letakarítás alatt azt értem, hogy nagyon lassan takarítják, az unják alatt meg azt, hogy nem olvad
Felõlem is jöhet, max jót röhögök rajtuk

Felõlem is jöhet, max jót röhögök rajtuk

Ezt láttátok már, vagy éppen itt találtam az utalást korábban? Ez nekem nagyon tetszik.
Link
Ezt sem lehet minden évben megcsinálni.
Link
Ezt sem lehet minden évben megcsinálni.
Egy autónál jelentõs hátrány, hogy csak 4 ponton terheli az az 1.2 tonna a jeget, ami sokkal könnyebben megadja magát alatta, mint ha 15 ember 30 ponton terhelné, sokkal finomabban eloszlik a terhelés, ami drámaian sokat számít.
Ugyanakkor szerintem is megtart egy sima autót 25-30cm jég, a gond az, hogy nem tudod, hol vékonyabb, hol gyengébb, mert ezeknek (fõleg hó alatt) kívülrõl gyakran semmi nyoma. És egy kis szakasz 10-15 cm-es jég is elég, hogy azon a ponton beszakadjon a jég a kocsi alatt, utána pedig a vastagabb is könnyen törik tovább.
Arról nem is beszélve, hogy egy Hummer súlya sokszorosa egy személyautónak (gyors gugli szerint kb. 5 tonna), így ott 4 ponton több mint egy tonna terhelés éri a jeget... Azt lehet, hogy a 25cm se tartaná meg? Hátha kiderül
Ugyanakkor szerintem is megtart egy sima autót 25-30cm jég, a gond az, hogy nem tudod, hol vékonyabb, hol gyengébb, mert ezeknek (fõleg hó alatt) kívülrõl gyakran semmi nyoma. És egy kis szakasz 10-15 cm-es jég is elég, hogy azon a ponton beszakadjon a jég a kocsi alatt, utána pedig a vastagabb is könnyen törik tovább.
Arról nem is beszélve, hogy egy Hummer súlya sokszorosa egy személyautónak (gyors gugli szerint kb. 5 tonna), így ott 4 ponton több mint egy tonna terhelés éri a jeget... Azt lehet, hogy a 25cm se tartaná meg? Hátha kiderül

A tankot is elbírja. 
Hétvégén voltam lent a Balcsin, Tihany-Gödrösben és Füreden. Rendkívül vastag, teljesen megbízható a jégpáncél. A füredi strandon (a sétány keleti végén túl) kivilágított korcsolyapálya van, és forralt bort meg szendvicset is lehet kapni.
A Balaton jege egyébként nagyon szép látvány: smaragdzöld színû, rajta vékony repedések, itt-ott kifolyt és ráfagyott víz. Ezek a repedések nem gyengítik a jeget, és arra is jók, hogy megítélhetõ legyen a jég vastagsága. Két hete még tükörsima volt a jég Gödrösnél, de azóta sajnos ráesett a havas esõ, majd valamennyi hó. Most sok helyen rücskös, nem igazán korizni való. De azért vannak helyek, ahol elég sima maradt.
A régi világban állítólag vastag jég esetén indult el a vásározás a zalai (akkor az északi part nagy része még ehhez a megyéhez tartozott) és a somogyi falvak között. A jégen lovas szekerek jártak.
Autók mindig rá szoktak hajtani a jégre, a lékhorgászat miatt. Állítólag elõfordult, hogy a pofa az ajtóban ülve pecázott lékbõl, közben járatta a motort, hogy jó meleg legyen. Csak arra nem gondolt, hogy a kipufogó gáz esetleg megolvasztja a jeget az autó körül.
Egyszerre csak a kis kocsi úgy elsüllyedt, mint a tengeralattjáró!

Hétvégén voltam lent a Balcsin, Tihany-Gödrösben és Füreden. Rendkívül vastag, teljesen megbízható a jégpáncél. A füredi strandon (a sétány keleti végén túl) kivilágított korcsolyapálya van, és forralt bort meg szendvicset is lehet kapni.
A Balaton jege egyébként nagyon szép látvány: smaragdzöld színû, rajta vékony repedések, itt-ott kifolyt és ráfagyott víz. Ezek a repedések nem gyengítik a jeget, és arra is jók, hogy megítélhetõ legyen a jég vastagsága. Két hete még tükörsima volt a jég Gödrösnél, de azóta sajnos ráesett a havas esõ, majd valamennyi hó. Most sok helyen rücskös, nem igazán korizni való. De azért vannak helyek, ahol elég sima maradt.
A régi világban állítólag vastag jég esetén indult el a vásározás a zalai (akkor az északi part nagy része még ehhez a megyéhez tartozott) és a somogyi falvak között. A jégen lovas szekerek jártak.
Autók mindig rá szoktak hajtani a jégre, a lékhorgászat miatt. Állítólag elõfordult, hogy a pofa az ajtóban ülve pecázott lékbõl, közben járatta a motort, hogy jó meleg legyen. Csak arra nem gondolt, hogy a kipufogó gáz esetleg megolvasztja a jeget az autó körül.
Egyszerre csak a kis kocsi úgy elsüllyedt, mint a tengeralattjáró!

Zabaron a -19 fokos minimum után kerekített +2 fokig emelkedett a hõmérséklet, ha jól látom
Komoly.

Mindenképpen a szép fokozatos olvadás lenne a jó, remélem ez még odébb van, de ha az idõjárás úgy gondolja majd, bízom benne hogy így történik. A brutális hidegekre én sem igazán vágyom már, szinten tartó mérsékelt fagyok bõven megtennék. Ha végiggondolom az ÉK-i januári , februári nagyhavas helyzeteket itt ÉK-en, egyre sem emlékszem ami hirtelen olvadt volna el, vagy esõvel. (Más hónapok nagy havai viszont szép számban olvadtak hamar...) Ismerõs a téma, minden munkálat kb. dupla annyi ideig tart. Mindenkinek okoznak nehézségeket, költségeket az ilyen kemény téli idõk, viszont sok - sok évet kellett várni egy ilyen nagyvadas, havas, hideg télre. Ez nekem megéri a plusz nehézségeket, költségeket. Ennek fényében nem valami empatikus kijelentés a"kutyát nem érdekli" , meg az "urbanizált nyavajgások" , és megértem ha valaki a háta közepére sem kívánja már a kemény telet. Talán az empátia hiány abból fakad, hogy nem tudunk mást tenni, mint alkalmazkodni az idõjáráshoz, és ebbe hidd el minden beletartozik, a nélkülözõk szenvedései, a mi nehézségeink. Tényleg nem azért vagyunk ezen a fórumon hogy az idõjárás társadalmi, gazdasági hatásait vizsgáljuk, de nem tartom gondnak ha valaki ilyen vetületét is leírja, de remélem senki nem gondolja, hogy tahóságból kívánunk ki ilyen, ki olyan idõjárást.
Szerencsére itt ma is a napsütés gyõzött.
Tegnap azt hittem elvesztünk, de végül csak feloszlott a köd. Az ország többi részéhez képest itt talán a hideg is szelídebb volt eddig, pár nap volt csak, amikor -15 környékén volt a T-min (a füge remélem megúszta, bár pár éve már volt, hogy a teteje elfagyott, már nem emlékszem, akkor meddig kúszott le a hõmérséklet). Szinte el sem hiszem, már csak 6 hét és kezdõdik a megváltás; mondjuk idén van egy olyan sejtésem, hogy a március elsõ fele nem a kellemes tavaszról fog szólni, de a nappalok hossza azért már jelezni fogja a közeledtét. Nálam ez a tél eddig 2-es, mivel utálom a hideget és egyedül a havat tudom értékelni, ami gyakorlatilag teljesen elmaradt eddig, ezt a pár centi jeges izét, ami van errefelé, nem nevezném hónak (egyedül az volt értékelhetõ teljesítmény, hogy zömében száraz hideg volt, errefelé meglepõen kevés szürke stratus-os nappal az utóbbi hetekben, de csak ezért kapott 2-est
). Szép zúzmara is csak egyszer-kétszer jött össze a környéken, de akkor is 250 m fölé kellett menni.


Tudom-tudom, hogy mi az idõjárás szeretete miatt vagyunk itt.... meg szép a nagy hó, kellemes az erõs hófúvás, lenyûgözõ a kontinentális hideg meg nem csak a tél a mumus, hanem a zivatarok is okoznak kárt stb-stb, DE...
Urbanizált nyavajgás ide vagy oda... azért ez a produkció már most nem a leggazdaságbarátabb idõszaknak vonul majd be a történelembe.
Csak hogy a mi céges példánkról beszéljek: rengeteg nagy projekt áll a lefagyott csatornafedelek miatt, a szmogriadó egy csomó gépjármût kivont a forgalomból újabban, ami miatt megint csúszik minden határidõs dolog. És ha még erre rájön a jövõ hét elejére vízionált nyavaja, akkor lesz még csak nemulass. Arról meg már nem is beszélve, hogyha ez egyszer olvadásnak indul, akkor a belvíz, árvíz ismét jól lecumizza a pénzt minden érintettrõl amellett, hogy nyilván nem csak az én cégemnél anyáznak emiatt, hanem másnak is erõteljesen borsot tör az orra alá. Továbbá rettegve várom a májusban esedékes távhõ korrekciós számlámat, mivel általányt fizetek
És még azért is kapjak kevesebb fizetést, mert a céges projektek nem teljesülnek idõben a hideg miatt... 
Tulajdonképpen az elsõ bekezdéshez visszakanyarodva nyáron hiába fordulhatnak elõ heves zivatarok és lehet nagy hõség, de az attól keletkezõ esetleges károk (ahogy az Magyarországon megszokott még egy zivataros szezonhoz képest is) valószínûleg a költségek töredékébe kerülnek mindenki számára.
Vegyes érzelmeim vannak. Szeretném is ha történne valami, meg borzasztó is lenne, ha bejönne az ECMWF opertív futása. Szerintem most szép fokozatos enyhülésre lenne leginkább szükség.
Urbanizált nyavajgás ide vagy oda... azért ez a produkció már most nem a leggazdaságbarátabb idõszaknak vonul majd be a történelembe.



Tulajdonképpen az elsõ bekezdéshez visszakanyarodva nyáron hiába fordulhatnak elõ heves zivatarok és lehet nagy hõség, de az attól keletkezõ esetleges károk (ahogy az Magyarországon megszokott még egy zivataros szezonhoz képest is) valószínûleg a költségek töredékébe kerülnek mindenki számára.
Vegyes érzelmeim vannak. Szeretném is ha történne valami, meg borzasztó is lenne, ha bejönne az ECMWF opertív futása. Szerintem most szép fokozatos enyhülésre lenne leginkább szükség.
Az ilyen jég már a dózert, harckocsit elbirja ami nálunk van, már negyven centit is meghaladja. Van még hová fejlõdni. Leningradot a Lagoda tó jegere épített vasútvonalon látták el utánpótlással a világháború idején, a német blokád alatt. Bombázták a németek, de csak ideig óráig tudtak kárt tenni a vonalban. Tmax - 6,6 fok, a délelõtt nagy részét kint töltöttem, idõnként foga volt az idõnek, a sûrûbb ködös szakaszokban.
Reggelente nagy traktorral húzzuk le a felesleget a jégrõl, hogy normálisan lehessen korizni. Szerintem megadtam a választ mit bír el!

Nagyon irigykedem
Most már azért imádkozom hogy ereszkedjen lejjebb a felhõalap és lehessen zúzmara. Már kiakasztó ez a rideg unalmas szürkeség hetek óta.


Sziasztok!
Csodavilág van odakint. Minden vastagon zúzmarás, ráadásul keményen fagy!
Egyszerûen nem lehet betelni a látvánnyal.
Imádom!
Link

Csodavilág van odakint. Minden vastagon zúzmarás, ráadásul keményen fagy!


Link
Csak a hõtérképen néz ki szépen, hogy Debrecen +1 fok, körülötte sehol sincs -3 foknál melegebb (14:00).
A vasárnapi ködös idõ után már két napja verõfényes, napsütéses idõ van, ami megteszi a hatását. Link
Látod azt a lyukat keleten? Na, ott vagyuk mi, nyakas cívisek, akik nem engedünk a ködnek!
Látod azt a lyukat keleten? Na, ott vagyuk mi, nyakas cívisek, akik nem engedünk a ködnek!

Nem kívánságmusor! Jöjjön csak, nekem is rossz harminc méter kocsibejáróról havat lapátolni, mégis azt mondom tegye oda magát a tábornok úr! Még húsz centi havat Olyan hofuvassal, ami még a régit is hordja majd. Mikor ha nem ezen a télen? Lehet hogy évekig várhatunk olyanra is ami majd csak nyomokban emlékeztet erre. A loteri kutyát nem érdekli az urbanizalt nyavajgás! Reggel egy újabb dög, - 17,4 fok, azt se tudom hányadik a hónapban - 15 alatt...
Itt is hasonló, sõt, a csatornán még talán vastagabb is...persze nem tervezzük kipróbálni a dolgot, csak kíváncsiság szintjén érdekel.

Sokkal többet is kibír.
Gyerekkoromban a Balaton jegén rendszeresek voltak az ügyességi autó- és teherautó-versenyek.
Meg se kottyant a jégnek.
Gyerekkoromban a Balaton jegén rendszeresek voltak az ügyességi autó- és teherautó-versenyek.
Meg se kottyant a jégnek.
Tény, hogy a reggeli -15 után itt már 0 fokhoz közelítünk a napsütésnek köszönhetõen (tegnap még a Tmin-t felül, a Tmax-ot mára alulbecsülték).
Köszi.
Gondolom esélytelen, hogy itt produkáljon valamit is?!

Gondolom esélytelen, hogy itt produkáljon valamit is?!
Szerintem egy személyautót elbír.
Ilyen vastag itt egy tó jege Link
A Balcsi jege 25-30 centi.
Partközelbe lehet 35 is.
Egy kocsi mondjuk 1-1,2 tonna.
Az olyan mintha 15 ember állna a jégen egy kocsinyi helyen.
Láttam olyan képet, ahol 10 ember áll összekapaszkodva, és nem féltek hogy ha még 5 csatlakozik akkor beszakadnak.
Egy kocsit tuti elbír.
Ilyen vastag itt egy tó jege Link
A Balcsi jege 25-30 centi.
Partközelbe lehet 35 is.
Egy kocsi mondjuk 1-1,2 tonna.
Az olyan mintha 15 ember állna a jégen egy kocsinyi helyen.
Láttam olyan képet, ahol 10 ember áll összekapaszkodva, és nem féltek hogy ha még 5 csatlakozik akkor beszakadnak.
Egy kocsit tuti elbír.
Az egy gyenge hidegcsepp felhõzete, a horvátoknál eseget is belõle a hó elvileg (a radar szerint). Link
Coontac: Átvitték oda a körösszakáli merõt.
Coontac: Átvitték oda a körösszakáli merõt.

Link
-5 C fokos eltérés 850hPa-n már rendkívüli csapongásnak számít? A friss GFS is pedzeget valami hasonlót, de ebben a futásban is ORSC az op csak éppen pozitív tartományban a többi taghoz képest.
-5 C fokos eltérés 850hPa-n már rendkívüli csapongásnak számít? A friss GFS is pedzeget valami hasonlót, de ebben a futásban is ORSC az op csak éppen pozitív tartományban a többi taghoz képest.

Volt ez téma a napokban egyébként a haverokkal, hogy vajon mekkora jégvastagság lehet az, ami már nagy bizonyossággal elbír egy személyautót?