Meteorológiai műszerek otthon
Műszer csatlakoztatása a MetNet-re
MetNet WS feltöltő: LINK MetNet WD feltöltő: LINK
MetNet cumulus feltöltő: LINK
Figyelem! Akinek Netatmo és Ruuvitag műszere van, az mostantól felkapcsolhatja a MetNet-re is!
Műszereim LINK
Csatlakoznál a légszennyezettség mérő állomáshoz? Olvasd el cikkünket
Kérdésed van ezzel kapcsolatban? Írj nekünk a legszennyezettseg(kukac)metnet(pont)hu címre.
Nos, így lehet rossz tányérkupacot összerakni. Lehet, nem olvastam elég figyelmesen, de miden tányéros árnyékoló úgy kezdõdik, hogy a belseje matt fekete.... Õ meg fehérre fújja kívül-belül. Máris kuka.
Tomka! legyél szíves a birtokodban lévõ leírásom valahogy közzé tenni az ittenieknek, mert ezt rossz volt olvasni. Köszi!

Tomka! legyél szíves a birtokodban lévõ leírásom valahogy közzé tenni az ittenieknek, mert ezt rossz volt olvasni. Köszi!

Sziasztok! Az istenért sem tudom csatlakoztatni A Hyundai WSP-2080 állomásomat ide metnetre. Minden nemû segítséget szívesen fogadnak! Elõre is köszönöm
Na igen! A német zölden is van két skála, bal a mm., jobb a ritkább vonalas angol inc, vagy mittudomén..

Nem valami angolszász mértékegységben mérõ edényt kaptál (tized inch, azaz 2,54 mm csapi egy vonalka)? Bár gondolom feltûnt volna a skálázása...
Akkor maradj a zöldikénél. Én is mérem a Hellman-zöldike eredményeit, már régebben teszteltem a kettõt egyazon helyen.
A zöldike 10 mm. alatt kissé felül mér, 1-1,3 mm-rel.De 10 fölött már szinte egyezõ. Pld. ma : zöldike 2,5 mm.-- Hellman 1,2 mm. De már 5 mm. fölött belefér a kerekítésbe. 5,5--5,2 mm.
( más: a zöldikék közt is van eltérés, én a német garthden félét használom, hegyesebb, karcsúbb az alja,és világos zöld a plexi. cca: 690 ft.Hermes Afesz.)
A zöldike 10 mm. alatt kissé felül mér, 1-1,3 mm-rel.De 10 fölött már szinte egyezõ. Pld. ma : zöldike 2,5 mm.-- Hellman 1,2 mm. De már 5 mm. fölött belefér a kerekítésbe. 5,5--5,2 mm.
( más: a zöldikék közt is van eltérés, én a német garthden félét használom, hegyesebb, karcsúbb az alja,és világos zöld a plexi. cca: 690 ft.Hermes Afesz.)

Megrendeltem, megérkezett. Csináltam egy összehasonlítást, hogy mégis mennyire pontos.
Elsõ adat az új ( Link ), második az átlátszó zöldike ( Link ). Utóbbival több éve mérek már.
Az adatok:
6 mm - 14 mm
10 mm - 23,5 mm
15 mm - 35 mm
Innentõl fogva nem nagyon tudok nyilatkozni a pontosságáról, még gondolkodom rajta, hogy megtartsam-e. Ha megtartom, akkor kb. 2,35-tel kell megszorozni az új mérõ adatát, hogy pontos mennyiséget kapjak.
Elsõ adat az új ( Link ), második az átlátszó zöldike ( Link ). Utóbbival több éve mérek már.
Az adatok:
6 mm - 14 mm
10 mm - 23,5 mm
15 mm - 35 mm
Innentõl fogva nem nagyon tudok nyilatkozni a pontosságáról, még gondolkodom rajta, hogy megtartsam-e. Ha megtartom, akkor kb. 2,35-tel kell megszorozni az új mérõ adatát, hogy pontos mennyiséget kapjak.
Az a bökkenõ ezzel az oldallal, hogy ez egy bulvár idõjárással foglalkozó oldalról van másolva, és a felhõzet mennyisége hibásan van leírva.

Amiket leírtál annak a megtervezése és kivitelezése komoly mérnöki hozzáértést kíván.
Házilag elektronikai hozzáértés és gyakorlati tapasztalatok nélkül nem kivitelezhetõ.
Idõtöltésnek kísérletezésnek persze jó játék, de pontosabb mérést nem fogsz végezni vele mint egy amatõr célra készült gyári csapadékmérõvel. El kell fogadni ezeknek a mûszereknek a gyári pontosságát. Nekem amúgy egy WMR200 mûködik aminek a csapadékmérõje 1mm felbontású volt gyárilag, ezt módosítottam egy 28cm átmérõjû mûanyag tölcsérrel így lett 0.1mm a pontossága.
Ezzel már a hajnali pára lecsapódást is mérni lehet. 1 kompromisszumot kellett elfogadni, hogy a beltéri kijelzõjén a tényleges csapadék 10x értéke jelenik meg az 1mm-rõl 0.1mm-re növelt érzékenység miatt. Viszont a WD és a Cumulus programokban be lehet állítani a megfelelõ korrekciót így a weboldalra feltöltött adat (és a számítógépen archivált is) a valós értéket mutatja. A pontosságot le lehet mérni úgy hogy kiszámolod az adott felületre mennyi víz kerül pl. 1mm csapadék leesésekor. Annyi vizet fölszívsz egy fecskendõbe lassan bele csöpögteted és máris megmérhetõ a pontosság. Vagy egy hiteles (nem zöldike) csapadékmérõvel összehasonlítod a kapott értéket. Amatõr viszonylatban 1-2 tized eltérés nem számottevõ.
A kanalas csapadékmérõnél egy dologra kell odafigyelni: a kanalak tisztaságára. Mivel a billenés súly alapján történik, a lerakodott por és egyéb szennyezõdés felülmérést eredményez, vagy ha a két kanálra rakodott szennyezõdés nem azonos súlyú akkor a billenési határokat is befolyásolja. Ezért érdemes évente 2x tavasszal és õsszel a kanalakat letakarítani nedves ruhával vagy ecsettel. A billenõkar tengelyét nem szabad kenni semmivel mert a kenõanyagok lerakódnak rá és megnehezíti a billenést ami szintén mérési hibát okoz.
Érdemes inkább egy téli fûtést tenni a mérõbe és meg van oldva a hó vagy zúzmara átszámítása folyadékra.
És végül még 1 gondolat, nem véletlen hogy a "megálmodott" csöves szintmérõs tárolós jelzõs kiengedõs rendszert nem használják profi mûszerekben.
Ha mégis ilyenrõl álmodsz akkor célszerûbb súly mérésre visszavezetni a csapadékmennyiség mérését, de ez megint bonyolult feladat.
Házilag elektronikai hozzáértés és gyakorlati tapasztalatok nélkül nem kivitelezhetõ.
Idõtöltésnek kísérletezésnek persze jó játék, de pontosabb mérést nem fogsz végezni vele mint egy amatõr célra készült gyári csapadékmérõvel. El kell fogadni ezeknek a mûszereknek a gyári pontosságát. Nekem amúgy egy WMR200 mûködik aminek a csapadékmérõje 1mm felbontású volt gyárilag, ezt módosítottam egy 28cm átmérõjû mûanyag tölcsérrel így lett 0.1mm a pontossága.
Ezzel már a hajnali pára lecsapódást is mérni lehet. 1 kompromisszumot kellett elfogadni, hogy a beltéri kijelzõjén a tényleges csapadék 10x értéke jelenik meg az 1mm-rõl 0.1mm-re növelt érzékenység miatt. Viszont a WD és a Cumulus programokban be lehet állítani a megfelelõ korrekciót így a weboldalra feltöltött adat (és a számítógépen archivált is) a valós értéket mutatja. A pontosságot le lehet mérni úgy hogy kiszámolod az adott felületre mennyi víz kerül pl. 1mm csapadék leesésekor. Annyi vizet fölszívsz egy fecskendõbe lassan bele csöpögteted és máris megmérhetõ a pontosság. Vagy egy hiteles (nem zöldike) csapadékmérõvel összehasonlítod a kapott értéket. Amatõr viszonylatban 1-2 tized eltérés nem számottevõ.
A kanalas csapadékmérõnél egy dologra kell odafigyelni: a kanalak tisztaságára. Mivel a billenés súly alapján történik, a lerakodott por és egyéb szennyezõdés felülmérést eredményez, vagy ha a két kanálra rakodott szennyezõdés nem azonos súlyú akkor a billenési határokat is befolyásolja. Ezért érdemes évente 2x tavasszal és õsszel a kanalakat letakarítani nedves ruhával vagy ecsettel. A billenõkar tengelyét nem szabad kenni semmivel mert a kenõanyagok lerakódnak rá és megnehezíti a billenést ami szintén mérési hibát okoz.
Érdemes inkább egy téli fûtést tenni a mérõbe és meg van oldva a hó vagy zúzmara átszámítása folyadékra.
És végül még 1 gondolat, nem véletlen hogy a "megálmodott" csöves szintmérõs tárolós jelzõs kiengedõs rendszert nem használják profi mûszerekben.
Ha mégis ilyenrõl álmodsz akkor célszerûbb súly mérésre visszavezetni a csapadékmennyiség mérését, de ez megint bonyolult feladat.
Látom csak nem nyugszol

A WC addig ürül,amíg húzod a madzagot,ha idõ elõtt elengeded,csak félig ürül ki a tartály.
Elvileg egy idõzíthetõ relével ezt meg lehet oldani.
Amikor eléri a víz a legfölsõ érzékelõt,relé behúz,szelep nyit,víz ki,relé enged.
Az idõzítés azért kell,mert a víznek idõ kell a kifolyáshoz,de ezt csak egyszer kell nagyon pontosan kimérni,és arra az idõre állítani a relé nyitvatartási idejét.
Ezzel csak az a gond,hogy ezt úgy behangolni,hogy pontos legyen....
Ha kevesebb ideig van nyitva az edény,víz marad benne,pontatlan lesz,ha sokáig,akkor jópár csepp mérés nélkül folyik át rajta.
Hosszabb esõkben lehet hogy pontatlanabb leszel,mint a mûszered mérõje.
Ezt jó hogy eszembe juttattad.
Fagypontnál kiiktatjátok a mûszerek csapimérõjét?(leszerel,letakar,miegymás)
Vagy nem tud víz belefagyni?
Fûtõcuccom nincs még.
Azt nem kérdem,hogy a havat,ónos esõt,egyéb nyalánkságot hogy méritek,errõl láttam már pár leírást.
Fagypontnál kiiktatjátok a mûszerek csapimérõjét?(leszerel,letakar,miegymás)
Vagy nem tud víz belefagyni?
Fûtõcuccom nincs még.
Azt nem kérdem,hogy a havat,ónos esõt,egyéb nyalánkságot hogy méritek,errõl láttam már pár leírást.
Most találtam, komplett leírás:
www.hotdog.hu/blog/morvaiarnold_blogja/idojaras-alapismeretek
Tányéralátétes árnyékoló készítése
Hozzávalók
- 10 db 24 cm-es, vagy 30 cm-es fehér mûanyagtányér (figyelni kell arra, hogy olyat vegyünk aminek nincs kihajló pereme, mert a kiálló peremben könnyen megáll a csapadékvíz)
- 3 db M8-as menetesszár
- 6 db M8-as menetesszárhoz illõ anyacsavar
- 6 db csavaralátét
- kb. másfél méter hosszú gumicsõ, ami könnyen rámegy a menetesszárra, de nem esik le róla
- Prisma Color - acryl - festékspray (1db fehér) kb. 500 Ft/db.
Elkészítés
1. Elõször is ki kell vágni 8 db tányér közepét. Általában a tányérok közepén egy ún. merevítókör is található, ennek mentén kell kivágni a köröket. A kivágott részeknél kicsit meg lehet csiszolni a tányért, de ez csak esztétikai szempont, nem szükségszerû.
2. Minden tányérra (egyenként) három - egymástól egyenlõ távolságra levõ - lyukat fúrunk. Vigyázni kell a kivágott részek illeszkedésére (persze csak akkora furatot kell készíteni, amekkora a menetes szár mérete).
3. Amikor ezzel elkészültünk jöhet a festés, azaz fújás. A tányérok külsõ és belsõ részét is fehérre kell fújni! Tipp: Amennyiben lehetõség van rá, tudom ajánlani a festés elõtti mûanyagalapozóval történõ kezelést, így nem csak a festék pergését lehet kivédeni, hanem plusz réteget is tudunk ezáltal képezni az árnyékolón. Amennyiben mûanyagalapozót is használunk, elég, ha egy rétegben fújjuk le az árnyékolót. Mûanyagalapozó nélküli festés esetén, valószínûleg kell a két réteg festés. A lényeg az, hogy ne süssön át rajta a nap, és még csak a szûrt fény se jusson át rajta semmilyen napszakban.
4. A gumicsövet kb. 2,5 - 3 cm-es darabokra vágjuk fel. Itt is fontos, hogy mindegyik darab egyforma nagyságú legyen! A gumidarabok nagysága attól is függ, hogy mekkora a mûanyag tányér peremének a nagysága. (3-4 cm széles mûanyagtányér perem esetén a gumidarabok nagysága 2,5 cm). A lényeg az, hogy kb. 0,5-1 cm fedésben legyenek egymással a tányérok a végén.
5. Amikor a tányérok megszáradtak 3 menetesszár egyik végeire felcsavarozunk egy-egy anyát, arra pedig egy alátétet teszünk, ezután ráhúzzuk az elsõ TELI tányért (ez lesz majd a mérõház teteje), utána pedig mindegyik szárra egy-egy gumidarabot helyezünk. Ezután következnek a kivágott tányérok, melyek között szintén gumicsõdarabokat helyezünk el, így folytatjuk tovább. Amikor a kivágott tányérok elfogynak akkor a sort lezárhatjuk a megmaradt, teli tányérral, melyet egy-egy alátéttel és anyával zárunk le.
www.hotdog.hu/blog/morvaiarnold_blogja/idojaras-alapismeretek
Tányéralátétes árnyékoló készítése
Hozzávalók
- 10 db 24 cm-es, vagy 30 cm-es fehér mûanyagtányér (figyelni kell arra, hogy olyat vegyünk aminek nincs kihajló pereme, mert a kiálló peremben könnyen megáll a csapadékvíz)
- 3 db M8-as menetesszár
- 6 db M8-as menetesszárhoz illõ anyacsavar
- 6 db csavaralátét
- kb. másfél méter hosszú gumicsõ, ami könnyen rámegy a menetesszárra, de nem esik le róla
- Prisma Color - acryl - festékspray (1db fehér) kb. 500 Ft/db.
Elkészítés
1. Elõször is ki kell vágni 8 db tányér közepét. Általában a tányérok közepén egy ún. merevítókör is található, ennek mentén kell kivágni a köröket. A kivágott részeknél kicsit meg lehet csiszolni a tányért, de ez csak esztétikai szempont, nem szükségszerû.
2. Minden tányérra (egyenként) három - egymástól egyenlõ távolságra levõ - lyukat fúrunk. Vigyázni kell a kivágott részek illeszkedésére (persze csak akkora furatot kell készíteni, amekkora a menetes szár mérete).
3. Amikor ezzel elkészültünk jöhet a festés, azaz fújás. A tányérok külsõ és belsõ részét is fehérre kell fújni! Tipp: Amennyiben lehetõség van rá, tudom ajánlani a festés elõtti mûanyagalapozóval történõ kezelést, így nem csak a festék pergését lehet kivédeni, hanem plusz réteget is tudunk ezáltal képezni az árnyékolón. Amennyiben mûanyagalapozót is használunk, elég, ha egy rétegben fújjuk le az árnyékolót. Mûanyagalapozó nélküli festés esetén, valószínûleg kell a két réteg festés. A lényeg az, hogy ne süssön át rajta a nap, és még csak a szûrt fény se jusson át rajta semmilyen napszakban.
4. A gumicsövet kb. 2,5 - 3 cm-es darabokra vágjuk fel. Itt is fontos, hogy mindegyik darab egyforma nagyságú legyen! A gumidarabok nagysága attól is függ, hogy mekkora a mûanyag tányér peremének a nagysága. (3-4 cm széles mûanyagtányér perem esetén a gumidarabok nagysága 2,5 cm). A lényeg az, hogy kb. 0,5-1 cm fedésben legyenek egymással a tányérok a végén.
5. Amikor a tányérok megszáradtak 3 menetesszár egyik végeire felcsavarozunk egy-egy anyát, arra pedig egy alátétet teszünk, ezután ráhúzzuk az elsõ TELI tányért (ez lesz majd a mérõház teteje), utána pedig mindegyik szárra egy-egy gumidarabot helyezünk. Ezután következnek a kivágott tányérok, melyek között szintén gumicsõdarabokat helyezünk el, így folytatjuk tovább. Amikor a kivágott tányérok elfogynak akkor a sort lezárhatjuk a megmaradt, teli tányérral, melyet egy-egy alátéttel és anyával zárunk le.
De olyan megoldás is eszembe jutott hogy, ha veszünk egy hagyományos pl. helltakit, vagy legyen az átmérõje arányosan kétszerese a helltakinak.
Ha ez alá teszünk egy hosszú mérõedényt (tehát ebbe gyújti a tölcsér alatt a hulló vizet, hasonlót mint a kézi csak ne üvegbõl legyen és keskenyebb (pl hosszabb mûanyag).
Ennek az aljára teszünk egy érzékelõt, és tized mm.-es magaságokban (pl 1,3 cm.-ként) is az azt jelenti, hogy ha elkezd esni az alsó érzékelõ (lehet valamilyen ellenálláson vagy feszültségen mûködõ elektronika) az csapadéknyom, ha eléri az az alsó érzékelõ fölötti érzékelõt az 1 impulzus azt tudjuk hogy 0,1 mm.
eléri a következõ érzékelõt újabb impulzus...stb így megy fölfelé a víz a csõben.
5 mm.-ig így mér szépen, de ugye ez meg fog telni nagyobb esõnél ugyancsak egy elektronikai rész hirtelen (1-3 mp alatt) kiüríti a belsõ felfogó csövet és újra visszazár, azaz elkezd mérni.
Elvileg ez a módszer már a hagyományos méréshez kapcsolódó módszeren alapul (nem billenõs). Bonyolultságát az adja hogy hogy lehet megoldani és milyen módszerrel az automatikus ürítést. Nagyban egyébként mûködik az ürítés. Ez maga a WC, ha lehúzzuk akkor hirtelen kijön az 5-8 liter vaz majd újra összezár és megtelik vízzel lassan az egész, na hasonló lenne jó.
Másik: Mi van ha nem éri ez az 5 mm.-t hogy leürítsen, nos ha pl. nagy melegben esik pl 2,1 mm esõ és utána 2 hétig semmi nem lenne gond mert hiába párolog esetlegesen lefelé visszafelé ha egy érzékelõ újra "szárazra" kerül, akkor nincs impulzus, csak ha újra nedvessé válik.
Tehát ennek a felfogó edénynek az oldalára érzékelõrendszert kell dolgozni, valamilyen fémszálból vagy valamibõl.
Ha fagy van akkor meg a helltaki aljába egy hõmérsékletre automatikusan bekapcsolódó melegítószál kellene, ami épp csak annyi hogy a kis légteret bemelegítse és azonnal olvassz a havat.
Lehet bonyolult de csak egyszer kellene megalkotni és a csapadékmérés is megbízhatóbb lenne és könnyebb lenne automatizálni.
Ha ez alá teszünk egy hosszú mérõedényt (tehát ebbe gyújti a tölcsér alatt a hulló vizet, hasonlót mint a kézi csak ne üvegbõl legyen és keskenyebb (pl hosszabb mûanyag).
Ennek az aljára teszünk egy érzékelõt, és tized mm.-es magaságokban (pl 1,3 cm.-ként) is az azt jelenti, hogy ha elkezd esni az alsó érzékelõ (lehet valamilyen ellenálláson vagy feszültségen mûködõ elektronika) az csapadéknyom, ha eléri az az alsó érzékelõ fölötti érzékelõt az 1 impulzus azt tudjuk hogy 0,1 mm.
eléri a következõ érzékelõt újabb impulzus...stb így megy fölfelé a víz a csõben.
5 mm.-ig így mér szépen, de ugye ez meg fog telni nagyobb esõnél ugyancsak egy elektronikai rész hirtelen (1-3 mp alatt) kiüríti a belsõ felfogó csövet és újra visszazár, azaz elkezd mérni.
Elvileg ez a módszer már a hagyományos méréshez kapcsolódó módszeren alapul (nem billenõs). Bonyolultságát az adja hogy hogy lehet megoldani és milyen módszerrel az automatikus ürítést. Nagyban egyébként mûködik az ürítés. Ez maga a WC, ha lehúzzuk akkor hirtelen kijön az 5-8 liter vaz majd újra összezár és megtelik vízzel lassan az egész, na hasonló lenne jó.
Másik: Mi van ha nem éri ez az 5 mm.-t hogy leürítsen, nos ha pl. nagy melegben esik pl 2,1 mm esõ és utána 2 hétig semmi nem lenne gond mert hiába párolog esetlegesen lefelé visszafelé ha egy érzékelõ újra "szárazra" kerül, akkor nincs impulzus, csak ha újra nedvessé válik.
Tehát ennek a felfogó edénynek az oldalára érzékelõrendszert kell dolgozni, valamilyen fémszálból vagy valamibõl.
Ha fagy van akkor meg a helltaki aljába egy hõmérsékletre automatikusan bekapcsolódó melegítószál kellene, ami épp csak annyi hogy a kis légteret bemelegítse és azonnal olvassz a havat.
Lehet bonyolult de csak egyszer kellene megalkotni és a csapadékmérés is megbízhatóbb lenne és könnyebb lenne automatizálni.
Eszembe jutott nekem néhány dolog.
pl. átfolyásmérõ beépítése - ez szerintem piszok drága lenne.
vagy olyan szelepes megoldás ami gyakorlatilag súlyt mér, azaz esik 0,1 mm esõ az 0,1 liter víz az 10 deka, kisebb felmontással pl 5 deka. Ha eléri a víz ezt a mennyiséget súlyt akkor ez a szelep pillanatok alatt leereszti a vizet és újra bezár, az szelep kiengedése ad egy impulzust az elektromos mérõ behúz 0,1 mm.-t...majd jön a köv impulzus...stb.
Szóval jár az agyam hogy lehetne javítani a csapaékmérésen, minnél pontosabb legyen és automatizáltan mérjen.
pl. átfolyásmérõ beépítése - ez szerintem piszok drága lenne.
vagy olyan szelepes megoldás ami gyakorlatilag súlyt mér, azaz esik 0,1 mm esõ az 0,1 liter víz az 10 deka, kisebb felmontással pl 5 deka. Ha eléri a víz ezt a mennyiséget súlyt akkor ez a szelep pillanatok alatt leereszti a vizet és újra bezár, az szelep kiengedése ad egy impulzust az elektromos mérõ behúz 0,1 mm.-t...majd jön a köv impulzus...stb.
Szóval jár az agyam hogy lehetne javítani a csapaékmérésen, minnél pontosabb legyen és automatizáltan mérjen.
Fagypont alatti hõmérsékletnél meg fûtést kellene bele applikálni, különben kuka az egész! Felhõszakadás intenzitásnál se mér pontosan! Tájékozódásnak jó ahogy van, pontos mérésre meg Hellmann vagy HellTaki kell és kész!

Ehhez a gondolatmenethez vedd hozzá,hogy még mindig befolyásol a kanál mérete.
Hiába növeled (csökkented) a felfogó felületet,1 billenés akkor is az a 0.2.. akármennyi mm lesz.
Ehhez eleve a csapimérõben a kanálnál kellene buherálnod,hogy 0.1 mm-nél billenjen,de akkor a beltéri softverébe is bele kellene nyúlnod,hogy 1 impulzust 0.1-nek mutasson.
Esetleg a kiolvasó softverben korrekciózod,de az már csak olyan bûvészkedés a számokkal.
Hiába növeled (csökkented) a felfogó felületet,1 billenés akkor is az a 0.2.. akármennyi mm lesz.
Ehhez eleve a csapimérõben a kanálnál kellene buherálnod,hogy 0.1 mm-nél billenjen,de akkor a beltéri softverébe is bele kellene nyúlnod,hogy 1 impulzust 0.1-nek mutasson.
Esetleg a kiolvasó softverben korrekciózod,de az már csak olyan bûvészkedés a számokkal.
Gondolkodtam én az átalakításon.
Lemértem 4,9 X 10,9 cm a csapadékfelfogó edény mérete (4 széle lekerekített)
Ha ez igaz amit írsz akkor 53,41 cm2 felület jelent 0,273 mm-t / billenés - valamivel kisebb a lekerekített 4 sarok miatt:
Link
Arányosítva ehhez a 0,1 mm-hez 145,8 cm2 felület esetén épp lenne 1 billenés 0,1 mm.
Kör alakú tölcséres felfogóedényt fölé dolgozva azt jelenti, hogy 6,81 sugarú, azaz 13,628 cm átmérõjû tölcsér esetén 1 billenés lenne 0,1 mm.
Azaz ez azt jelentené, hogy ha sikerült egy 13,5 cm.-es átmérõjû tölcsért fölé dolgozni, akkor minden billenés 0,1 mm lenne.
Más csak az a gáz hogy ezt hogy lehetne, hogy így érkezzen meg a gépre.
Lemértem 4,9 X 10,9 cm a csapadékfelfogó edény mérete (4 széle lekerekített)
Ha ez igaz amit írsz akkor 53,41 cm2 felület jelent 0,273 mm-t / billenés - valamivel kisebb a lekerekített 4 sarok miatt:
Link
Arányosítva ehhez a 0,1 mm-hez 145,8 cm2 felület esetén épp lenne 1 billenés 0,1 mm.
Kör alakú tölcséres felfogóedényt fölé dolgozva azt jelenti, hogy 6,81 sugarú, azaz 13,628 cm átmérõjû tölcsér esetén 1 billenés lenne 0,1 mm.
Azaz ez azt jelentené, hogy ha sikerült egy 13,5 cm.-es átmérõjû tölcsért fölé dolgozni, akkor minden billenés 0,1 mm lenne.
Más csak az a gáz hogy ezt hogy lehetne, hogy így érkezzen meg a gépre.
Nyugodtan vedd meg, többen használjuk. A csapimérõ tényleg barkácsolásra szorul, de én azt nem szereltem fel, Hellmannal mérek. Sima telefonkábel, toldható szükség esetén. Szeparáltan szerelhetõ minden szenzor.
Nem lesz neki gond a 99% pára megmérése sem, a szélmérõ pedig a legkisebb rezdülést is regisztrálja, 1,1 km/h-t már mutat. Annyi, hogy én a hozzáadott csõ helyet vastagabb falúra tettem fel a szélmérõt, mivel utólagosan került fel a szélárbocra, és a bilincs behorpasztotta az eredeti csövet.
Én a Cumulus szoftvert használom hozzá, a lényeget tudja, össz-vissz a kezdeti beállításokhoz kellhet a gyári szoftver.
Légy erõs, én Davis után váltottam erre, mivel tönkrement a szélmérõje és a nedvességérzékelés is bedöglött rajta már sokadszor. /1-2 évig mér 95% felett, utána mindig kevesebbet/ Egy vagyonba kerültek hozzá a pótszenzorok, és annyival többet nem tud.
Nem lesz neki gond a 99% pára megmérése sem, a szélmérõ pedig a legkisebb rezdülést is regisztrálja, 1,1 km/h-t már mutat. Annyi, hogy én a hozzáadott csõ helyet vastagabb falúra tettem fel a szélmérõt, mivel utólagosan került fel a szélárbocra, és a bilincs behorpasztotta az eredeti csövet.
Én a Cumulus szoftvert használom hozzá, a lényeget tudja, össz-vissz a kezdeti beállításokhoz kellhet a gyári szoftver.
Légy erõs, én Davis után váltottam erre, mivel tönkrement a szélmérõje és a nedvességérzékelés is bedöglött rajta már sokadszor. /1-2 évig mér 95% felett, utána mindig kevesebbet/ Egy vagyonba kerültek hozzá a pótszenzorok, és annyival többet nem tud.
Adj mail címet 8,25 mega az egész progi user manuallal együtt
0,273 mm egy billenés. Szerintem ezt adogatja össze, és kerekíti kijelzéskor.
A gyári CD nálam használhatatlan,arról ugyan nem telepítek semmit
.
Csak keres az olvasó,kerreg,de sehol semmi.
Az olvasóm jó,más CD-ket gond nélkül olvas,legyen az bármi.
Cumulus vagy a Wheater Display lesz az alternatíva
.

Csak keres az olvasó,kerreg,de sehol semmi.
Az olvasóm jó,más CD-ket gond nélkül olvas,legyen az bármi.
Cumulus vagy a Wheater Display lesz az alternatíva

Csapimérõje 0.3 mm felbontású.
Érdekességképpen említem,néha mégis kijön neki 0.5,1.3 stb.. csapadékérték,amit nem is nagyon értek miért van,de ez legyen a legnagyobb hibája
A csapimérõre érdemes lesz egy magasítót kreálni.
Nagy esõben érzésem szerint kifröcsög belõle a víz,kevesebbet fog mérni.
Tányéros árnyékoló fog kelleni,a gyárival még hideg,borult idõben is felülmér.
Nekem sikerült a gyári árnyékolót használhatóvá tenni legalább borult idõben jól mér.
Érdekességképpen említem,néha mégis kijön neki 0.5,1.3 stb.. csapadékérték,amit nem is nagyon értek miért van,de ez legyen a legnagyobb hibája

A csapimérõre érdemes lesz egy magasítót kreálni.
Nagy esõben érzésem szerint kifröcsög belõle a víz,kevesebbet fog mérni.
Tányéros árnyékoló fog kelleni,a gyárival még hideg,borult idõben is felülmér.
Nekem sikerült a gyári árnyékolót használhatóvá tenni legalább borult idõben jól mér.
Ár-érték tudás arányban ez a legjobb vétel szerintem.
Annyival nem gagyibb, mint amennyivel többe kerül pl egy százezres mûszer.
Sok drágább mûszerben egybe van építve minden, azaz nem lehet szabályosan mérni vele, Davisben is van ilyen. A szélzászlót kell megtoldani egy négy eres telefon kábellel, mivel alapból 3 m hosszú csak és amibe beledugod a termohigro szenzor 2 m.-en van, ehhez még kell 5 m kábel a 10 m.-hez.
Elég sok adatot tárol, minden mér ami alap. Régen (10 éve) a legolcsóbb mûszer a WS 2300 volt kerekes szélsebességmérõvel 10 éve olyan 55-60 ezer körül volt.
Én csak idebenn használtam egyébként, készül a szélzászlóm
A külsõ szenzor 2-3 tizeddel alacsonyabb értéket mér. ennyit tapasztaltam eddig.
Beszkennelve feltöltöm a használati útmutatóját akit érdekel.
Annyival nem gagyibb, mint amennyivel többe kerül pl egy százezres mûszer.
Sok drágább mûszerben egybe van építve minden, azaz nem lehet szabályosan mérni vele, Davisben is van ilyen. A szélzászlót kell megtoldani egy négy eres telefon kábellel, mivel alapból 3 m hosszú csak és amibe beledugod a termohigro szenzor 2 m.-en van, ehhez még kell 5 m kábel a 10 m.-hez.
Elég sok adatot tárol, minden mér ami alap. Régen (10 éve) a legolcsóbb mûszer a WS 2300 volt kerekes szélsebességmérõvel 10 éve olyan 55-60 ezer körül volt.
Én csak idebenn használtam egyébként, készül a szélzászlóm
A külsõ szenzor 2-3 tizeddel alacsonyabb értéket mér. ennyit tapasztaltam eddig.
Beszkennelve feltöltöm a használati útmutatóját akit érdekel.
Értem, köszi!
Franci, neked is!
A csapadékmérõ felbontása milyen?
Franci, neked is!
A csapadékmérõ felbontása milyen?
Szia!
Teljesen szétszerelve kapod a dobozban.
Az állványt,a tartókonzolokat vagy használod,vagy nem,többféle rögzítési módot is ki lehet találni.
Jó kis ketyere,vedd nyugodtan.
Én 3 hete vagyok egy ilyen boldog tulaja,eddig nincs rá panaszom
.
Teljesen szétszerelve kapod a dobozban.
Az állványt,a tartókonzolokat vagy használod,vagy nem,többféle rögzítési módot is ki lehet találni.
Jó kis ketyere,vedd nyugodtan.
Én 3 hete vagyok egy ilyen boldog tulaja,eddig nincs rá panaszom

Most vettem egy ilyet, mint lentebb is írtam már. A csapadékmérõhöz és a szélmérõhöz, ami megy a hõmérséklet szenzorhoz gyárilag kb 3 méteres 4 eres telefonzsinór van rákötve. Hosszabbítható, nincs benne az állványba hanem kívül megy a vezeték.
Ha valaki tudja, hogy lehet beállítani, hogy folyamatosan töltse fel az adatokat ide metnetre az keressen már meg privátban. Köszönöm! Szükségem lenne egy kis segítségre.
Ha valaki tudja, hogy lehet beállítani, hogy folyamatosan töltse fel az adatokat ide metnetre az keressen már meg privátban. Köszönöm! Szükségem lenne egy kis segítségre.
Erõsen gondolkodom én is, hogy meglepjem magam egy ilyen mûszerrel.Jó lesz a jó öreg Ws1600 mellé, annak úgy is rossz a szélmérõje.

Akkor az állvány csak praktikum, és ha toldom a vezetéket oda teszem a szenzorokat ahová kedvem tartja. Szuper. Köszi!
Visszaolvasgattam az utóbbi idõkben ajánlott mûszereket, és megakadt a szemem a lentebb is ajánlott WSP2080-on. Huszonpárezer forintért ez extrém jó vételnek tûnik (WH2080 ehhez képest 60 körül fut).
A szenzorokat tartó állvány szétbontható és elhelyezhetõek normálisan a szenzorok, vagy a vezetékezés az állványban van elhelyezve és akkor korlátozott a dolog...?
A szenzorokat tartó állvány szétbontható és elhelyezhetõek normálisan a szenzorok, vagy a vezetékezés az állványban van elhelyezve és akkor korlátozott a dolog...?
Cumulus progival is tudsz ide a metnetre feltölteni. Innen letöltheted: Link Nálam ez fut a WH2080-nal már vagy négy éve hibátlabul. Pár hete a cégnél is ez lett telepítve a WH 2080-hoz. Ott is hibátlanul megy az online feltöltés.

Íme a weather display ahonnan le tudod tölteni Link Itt szerintem az elsõt töltsd le. Sajnos a beállításban én nem tudok segíteni, mert nekem is úgy állította be bendi9605. Ha õt megkeresed biztos segít neked ebben.

Én is ilyet üzemeltetek Bucsán. Én meg vagyok vele elégedve eléggé pontos állomás. Bár az Rh szenzoromnál mindig jelentkezik az a 10% eltérés, így a wd-ben szerencsére hozzá adtam 10%-ot így helyes az Rh adat. Múlt hónapban vissza vittem a Conrádhoz, mert 2 év garancia van rajta és nekem állt a hapsi, hogy mit képzelek én magamról, hogy azt mondom, hogy 10-15% aláméri a páratartalmat. Õ egy amatõr bocsánat a kifejezésért hülyének nézett. Mondtam neki, hogy augusztus óta tesztelem a szenzort nem egy nap alatt vágtam rá, hogy aláméri az Rh-t illetve csapadékos idõben sem ment 68% fölé, mikor a párásságtól a látás 3 km volt. Ezt nem tudtam vele megértetni. Egyik nap elvittem, már másik nap mehettem is érte, hogy nincs semmi baja. Akkor nem volt, mert alacsony volt a páratartalom és valahogy 60% felett jelentkezik ez az alámérés, így nem csináltak vele semmit. Azt is a fejemhez vágta, hogy õk 15%-ig nem csinálnak semmit. Hát, köszi 9 hónapot bírt a 40000 Ft-os állomás. Úgy hogy így jártam a Conrád "javító mûhelyében". Az az egy szerencséjük van, hogy zsúfoltak a napjaim és nem tudok felmenni Pestre vele, de Isten bizony mikor múlt hónapban felvittem nekik azt hittem rá borítom az asztalt.

Hol es mennyiert vetted?
Engem is pont ez a modell erdekel(ne)... Mennyire szamit ez megbizhato muszernek?

Most vásároltam egy Hyundai WSP2080 RWIND idõjárás állomást. A kérdésem az lenne, hogy mi lenne a teendõm, a metnethez való csatlakoztatásához. Milyen programmal lehet? EasyWeather adtak hozzá gyárilag, de ez csak a gép és a állomás közötti adatleolvasásra jó. Milyen programmal le lehet felölteni?
Állásában megy tönkre nem a helyes töltéstõl. Jellemzõ a NiMh akkukra a memória effektus.
Egy regeneráló kisütés töltés segíthet rajta. Vannak ilyen célra készült töltõk.
Ez a fajta készülék impulzusszerûen lemeríti és feltölti, amitõl kicsit magukhoz szoktak térni bár hosszú élete már nem lesz.
Egy regeneráló kisütés töltés segíthet rajta. Vannak ilyen célra készült töltõk.
Ez a fajta készülék impulzusszerûen lemeríti és feltölti, amitõl kicsit magukhoz szoktak térni bár hosszú élete már nem lesz.
Köszi, van ilyen mûszerem amivel tudom a feszültséget mérni az 1,2 voltos is csak 1.0 voltot mér.
Feltöltöm beteszem még jó, de másnap már nem, de annyira nem jó hogy be se kapcsol, nem mondom elég régiek az akksik és nem is gyakran használom, de gondolom, ha 1000 feltöltést nem is bír de 100.-at biztosan. Hát egy fenét....
Feltöltöm beteszem még jó, de másnap már nem, de annyira nem jó hogy be se kapcsol, nem mondom elég régiek az akksik és nem is gyakran használom, de gondolom, ha 1000 feltöltést nem is bír de 100.-at biztosan. Hát egy fenét....
Az enelop vagy hosszú önkisülési idejû aksinak is 1.4V a feltöltött feszültsége. Ha kiveszed a töltõbõl és nincs legalább 1.38V a feszültsége akkor vagy az akku öreg vagy a töltõ hibás.
Egyébként több fényképezõ menüjében állítható hogy szén-cink elemet vagy NiMh akkut teszel bele.
Szokták jelölni úgy is hogy elem jel és 1.5V vagy 1.2V
Ha rendesen feltöltött NiMh akkuval is gyorsan kikapcsol a gép akkor lehet öreg az akku, olyankor megnõ a belsõ ellenállása és a gép viszonylag nagy terhelõ áramára leesik az akku feszültsége 1.2V alá mire a gép kikapcsol mondván lemerült az áramforrása. Elég ha 1 akku rossz...
Egyébként több fényképezõ menüjében állítható hogy szén-cink elemet vagy NiMh akkut teszel bele.
Szokták jelölni úgy is hogy elem jel és 1.5V vagy 1.2V
Ha rendesen feltöltött NiMh akkuval is gyorsan kikapcsol a gép akkor lehet öreg az akku, olyankor megnõ a belsõ ellenállása és a gép viszonylag nagy terhelõ áramára leesik az akku feszültsége 1.2V alá mire a gép kikapcsol mondván lemerült az áramforrása. Elég ha 1 akku rossz...
Köszi, azt kipróbálom, de tiszta ideg vagyok azt hittem rossz a gépem.
Legalább beleírnák a használati útmutatóba, hogy te Ökör, nem jó bármelyik akku !
Akkor bármelyik akksival nem is mûködik? Érdekes is volt hogy a használati útmutatóban is "akksit" írtak és nem hagyományos elemet és nem mûködött sokáig vele.
NIMH és NIMH között is van különbség? Akkor nem kell nekem venni azt az új fajta akksit meg a töltõt.
Nem mai darab de nekem nagyon jó, amire kell FinePix S5800.
ráadásul 4 elemes
Link
Legalább beleírnák a használati útmutatóba, hogy te Ökör, nem jó bármelyik akku !
Akkor bármelyik akksival nem is mûködik? Érdekes is volt hogy a használati útmutatóban is "akksit" írtak és nem hagyományos elemet és nem mûködött sokáig vele.
NIMH és NIMH között is van különbség? Akkor nem kell nekem venni azt az új fajta akksit meg a töltõt.
Nem mai darab de nekem nagyon jó, amire kell FinePix S5800.
ráadásul 4 elemes
Link