Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Na és ez a Link 7200dpi felbontással rendelkezõ, 48bites színmélységet tudó szerkezet? Nálunk 500-600Euro körüli áron szerezhetõ be (linket nem adok, mert az már erõsen reklám lenne) Elég jókat írnak róla.
Találtam egy jóféle 360°panoráma animáló progit, sajna csak trial verzió elérhetõ (nekem legalábbis). Ezt tudja (a logót a trial vers. teszi rá):
Link (nekem IE alatt jön be jól)
A progi neve Panorama2flash. Ha valaki ismeri, és tudna segíteni a logó eltávolításában, megköszönném. :-)
Link (nekem IE alatt jön be jól)
A progi neve Panorama2flash. Ha valaki ismeri, és tudna segíteni a logó eltávolításában, megköszönném. :-)
Az általad linkelt kütyü 3 megapixeles... egy negatív információtartalma (persze elvileg végtelen...) viszont úgy 60-80 Megapixel körül van
Azaz alacsony felbontással szkennelve internetes képnek elmegy, de már egy A4-es nyomat is pocsék lesz. A3-as mérethez jó (igen jó...) minõségben minimum 15 megapixeles képre van szükség (ráadásul a szkennerek sok adatszemetet is átadnak)... Igen, van persze profi szkenner is... az általam is írt Nikon CoolScan, 2.000-tõl 6.000 euróig terjedõ áron...
A forgódobos szkennerekrõl pedig jobb, ha nem is beszélünk... NAGYON drágák...

Valami hasonlót láttam már:
Link
Ennek alapján, az elképzelésed szerintem jó, mármint dslr-el lefotózni a negatívot...
Nem tudom, ami a fenti linken van milyen minõséget produkál, de elképzelhetõ, hogy létezik valami hasonló kütyü, ami profi minõséget tud...
Link
Ennek alapján, az elképzelésed szerintem jó, mármint dslr-el lefotózni a negatívot...
Nem tudom, ami a fenti linken van milyen minõséget produkál, de elképzelhetõ, hogy létezik valami hasonló kütyü, ami profi minõséget tud...
Hát, pedig ha a fotó maga jó, akkor jó a negatív is, a kora (pláne 30 év - tehát a 80-as évekrõl beszélünk
) nem nagyon számít. Általában mindig
a síkágyas szkenner a szük keresztmetszet.
"kategória:kompakt valós keresõvel"
Ott a pont,elnézést.
Link
Zoltán: szivárvány,nem sajnos,rosszkor voltam rossz helyen.
Ott a pont,elnézést.
Link
Zoltán: szivárvány,nem sajnos,rosszkor voltam rossz helyen.
Mivel az elõttem szólók minden lényeges információt elmondtak, én csak annyit szólnék a dologhoz, hogy az FZ50-es nem tükörreflexes gép. - Én úgy tudom.
A valós színek visszaadásában nagy szerepe van a fehéregyensúly beállításnak illetve a masina dinamikatartományának is. A felhõk kontúrjainak visszaadására valamilyen polárszûrõ nagy segítség lehet. Szerintem a lineáris is tökéletesen megfelel, bár van aki a cirkulárisra esküszik.
szerk.:
A tegnapi szivárványt sikerült lekapni?
szerk.:
A tegnapi szivárványt sikerült lekapni?
Köszönöm.Hasznos információkkal tudtál szolgálni,majd meghálálom ha nagy leszek.
Amúgy a viccet félre téve,azért is érdeklõdtem,mert valahogy nem igazán sikerült a tegnapi nap folyamán visszaadni a valós színeket,éleket..a formás felhõkbõl a képeken inkább 1 szürkés folt lett legtöbbször.
Amúgy a viccet félre téve,azért is érdeklõdtem,mert valahogy nem igazán sikerült a tegnapi nap folyamán visszaadni a valós színeket,éleket..a formás felhõkbõl a képeken inkább 1 szürkés folt lett legtöbbször.
Mondhatni jó kérdés, de nehezen megválaszolható ilyen egyszerûen! Ezért konkrétumot nem nagyon tudok ajánlani, de néhány fogódzót azért igen. Az érzékenységet ajánlatos a lehetõségekhez mérten "alacsonyan" tartani, a minél kevesebb zaj miatt. Az is lényeges, hogy ez a három összetevõ együttesen határozza meg a végeredményt: pl: Az érzékenység záridõvel fordított arányosságban áll az expozíció szempontjából, vagyis kétszer akkora ISO-értékhez fele akkora záridõ tartozik... A rekesz ugyancsak fontos, mely egyrészt az érzékelõre esõ fény mennyiségét határozza meg, valamint általa beállíthatjuk a mélységélességet (tág rekesz, kis mélységélesség) stb. Minél szûkebb a rekesz, annál nagyobb záridõre van szükségünk...
Rövidebb záridõvel dermedt (az éppen zuhanó vízcseppek megmerevednek), hosszabb záridõvel pedig dinamikusabb, de akár bemozdult, homályos képeket érhetünk el. Van még egy dolog a fehéregyensúly, amit célszerû beállítani az aktuális fényviszonyokhoz. Elég összetett dolog ez...
Sötétben, villámoknál hosszabb záridõ kell, akkor viszont mindenképp állvány is kell! Esti fotózásnál szintén fontos lehet a megfelelõ rekesz: szûkebb rekesznél egy utcai lámpa alakot ölt, nagyobb rekesznél pedig egy fénylõ gömböt...
stb, stb, stb
Rövidebb záridõvel dermedt (az éppen zuhanó vízcseppek megmerevednek), hosszabb záridõvel pedig dinamikusabb, de akár bemozdult, homályos képeket érhetünk el. Van még egy dolog a fehéregyensúly, amit célszerû beállítani az aktuális fényviszonyokhoz. Elég összetett dolog ez...
stb, stb, stb
Én meg kedden meg is vettem szüleimnek a Te verziódat! Köszi a tippet!
Úgy állítsd be, hogy ne legyenek beégett részek. A villámfotózásnál "B" idõvel fotóznak, így miután sokáig nyitva van a zár, a túl sok fényt csak úgy tudod elkerülni, ha alacsony érzékenységet állítasz be viszonylag szûk rekesszel. Ha még így is túl sok a bejutó fény, javaslom szerezz be sötétítõ lencsét. Ha ilyet használsz, akkor akár egészen világosban is tudsz "B" idõvel fotózni, mert jó néhány rekeszértékkel módosítja a beállításokat. Ilyen lencsét esetenként használnak pl. vízesés fotózásánál is, amikor fátyolszerû látványt akarnak elérni, de túl világos van a hosszabb idõ alkalmazásához.
Hogy pontosan milyen beállításokkal kell dolgozni, azt kísérletezd ki akkor, amikor nincs "esemény".
Hogy pontosan milyen beállításokkal kell dolgozni, azt kísérletezd ki akkor, amikor nincs "esemény".
Nos mivel inkább orral felfelé fogsz fényképelni, vagyis inkább az égre koncentrálsz majd, elõnyös, ha minél több minden rá tud kerülni egy képre. Ezért mindenképp törekedj arra, hogy a zoom minél kisebb értékrõl induljon. Jelen esetben ez 36mm, ami a kategóriában nem a legjobb. Szerencsére nem kell túl mélyen a zsebünkbe nyúlni manapság, ha egy 26-28mm körüli nagylátószöggel rendelkezõ gépet szeretnénk vásárolni.
Érdemes figyelni az érzékelõlapka méretére is, ami a kategóriában nagyon kicsi. Nyílván nem jó, ha erre a picike helyre szeretnénk minél több pixelt rányomorgatni, mivel annak csak nagy zajarány lesz a vége. Én 10Mpixelnél meghúznám a határt (bár én már ezt is soknak tartom).
Figyelhetünk még a záridõre is, fõleg, ha pl. éjszakai villámot szeretnél elkapni, aminél nagy segítség lehet, ha legalább 10mp-et tud a masina. Ennél a típusnál az elérhetõ leghosszabb záridõ 4mp, de mivel ez külön nem állítható, bizonyára valami furfangos módon lehet belõle elõcsalogatni.
Érdekes lehet még a videó felbontása, ami hagy némi kivánnivalót maga után ennél a típusnál. legalább 640x480-at kellene tudnia, 25-30képkocka/másodperccel.
többet nem írok most. Ha kérdés van szólj.
A leírtak alapján én még mindig az én verziómat ajánlom
Érdemes figyelni az érzékelõlapka méretére is, ami a kategóriában nagyon kicsi. Nyílván nem jó, ha erre a picike helyre szeretnénk minél több pixelt rányomorgatni, mivel annak csak nagy zajarány lesz a vége. Én 10Mpixelnél meghúznám a határt (bár én már ezt is soknak tartom).
Figyelhetünk még a záridõre is, fõleg, ha pl. éjszakai villámot szeretnél elkapni, aminél nagy segítség lehet, ha legalább 10mp-et tud a masina. Ennél a típusnál az elérhetõ leghosszabb záridõ 4mp, de mivel ez külön nem állítható, bizonyára valami furfangos módon lehet belõle elõcsalogatni.
Érdekes lehet még a videó felbontása, ami hagy némi kivánnivalót maga után ennél a típusnál. legalább 640x480-at kellene tudnia, 25-30képkocka/másodperccel.
többet nem írok most. Ha kérdés van szólj.
A leírtak alapján én még mindig az én verziómat ajánlom
Már ég a fejem, hogy kérdezgetek, de tényleg teljesen hülye vagyok ezekhez a dolgokhoz, és õszintén szólva nem is igazán köt le .
Igazából csak szimplán fotózni szeretnék, légköroptikai eseményeket, zivatarokat, ilyesmi. Semmi mûvészi fotó, semmi eszeveszett makró, csak szimpla, esztétikus fotókat szeretnék készíteni, ami nem homályos, nem "zajos", ilyesmi.
Igazából csak szimplán fotózni szeretnék, légköroptikai eseményeket, zivatarokat, ilyesmi. Semmi mûvészi fotó, semmi eszeveszett makró, csak szimpla, esztétikus fotókat szeretnék készíteni, ami nem homályos, nem "zajos", ilyesmi.
Értem. Eddig kb. 30 éves negatívot scanneltem, ott nem a scenner volt a szûk keresztmetszet.
Az attól függ, hogy mit vársz attól a géptõl, amit megvásárolsz. Jobb elõre tisztázni(hogy tudja-e azt), nehogy csalódás legyen a vége...
Ha választanom kellene a kettõ között, amit én ajánlottam és ez, én maradnék a saját verziómnál (lentebb).
Kérdezz nyugodtan, és megprobál(ok)-unk válaszolni.
Ha választanom kellene a kettõ között, amit én ajánlottam és ez, én maradnék a saját verziómnál (lentebb).
Kérdezz nyugodtan, és megprobál(ok)-unk válaszolni.
A ppi pixel per inch-et jelent. Az átlag scannereknek csupán a névleges (avagy optikai) felbontása annyi, amennyi rájuk van írva, a tényleges felbontás ennél lényegesen alacsonyabb, az általam írt érték körüli. Nem véletlen, hogy a negatív beszkennelése komoly probléma.
A ppi az milyen mértékegység? dpi-t ismerek, de ppi-vel még nem találkoztam. Egy átlag scanner pl. az enyém leírás szerint tud 4800 x 9600 dpi-t.
Kérdés
Panasonic Lumix FZ50 tükörreflexes géppel fotózom.
Zivatarokhoz melyik mód milyen beállításokat javasolnátok(iso,záridõ,rekesz,ilyesmik) (délután,kora esti idõszak(még nem sötétség).
Eddig csak tapogatózom,de nem az igazi.
Köszi elõre is.
Panasonic Lumix FZ50 tükörreflexes géppel fotózom.
Zivatarokhoz melyik mód milyen beállításokat javasolnátok(iso,záridõ,rekesz,ilyesmik) (délután,kora esti idõszak(még nem sötétség).
Eddig csak tapogatózom,de nem az igazi.
Köszi elõre is.
Ez a gép Link most igen akciós lesz az egyik bevásárlóközpontban, meg merjem venni? (Nem rózsaszínben
)
Régóta törpölök rajta, hogy a negatívokból hogyan csináljak jó minõségben papirképet. Nagyításra nincs lehetõségem, mert ahhoz hiányzik a hely; egy filmszkenner nagyon jó felbontásban (3900-4000 ppi) nagyon drága, úgy 3000 euró körül van... A síkszkennerek felbontása nem teszi lehetõvé a minõségi szkennelést, felbontásuk úgy 1500 ppi körül van... Dilemma... Aztán egy fórumban olvastam a repró egy fajtájának lehetõségérõl
Azaz a DSLR-rel és egy makroobjektívvel simán lefényképezni a megfelelõen átvilágított negatívot. A felbontás 4200 ppi körül van (ráadásul adathulladék nélkül), azaz jobb, mint a jelenleg egyik legjobb szkenner, a Nikon CoolScan; kb A3-as, de akár A2-es printek is készíthetõk így
Juhé
Holnap megjön az átvilágító egység (egy snassz, hidegfényes, 10x13 cm-es Reflecta negatív/dianézegetõ), úgyhogy már bizseregnek az ujjaim. Az egyetlen gebasz a dologban, hogy színes negatívhoz nem nagyon alkalmazható, mert ott nem elég csak "negatívba" konvertálni a negatívot, hanem el kell távolítani a minden filmnél más és más narancs-fátylat is. De ff-képekhez hibátlan. Természetesen beteszek majd egy-két képet mutatóba, hátha érdekel mást is a módszer, na meg az eredmény
A két fantomtápos xlr bemenet (is) óriási ötlet!! Simán ezt a kamerát fogják megvenni a kisebb városi tévék! Naggyon király.
...és az ára 255.000 Ft körül lesz, az Extended verzió pedig 360.000-be fog kerülni
Szerencse, hogy a képet még mindig a "fényképész" készíti, nem egy programm és nem is a kamera
Igen. Sajna sima kioldóval nem lehet timelapse-elni nappal dslr-el. Hacsak a váz nem tudja, de ez csak a komoly Nikon és Canon vázakra jellemzõ.
Éjjelit meg úgy lehet, hogy autofókuszt ki, a vázt sorozat módba kell állítani, manuál módon teszemazt 30 mp-es expóra, majd a kioldót bulbra tenni (retesz). Így folyamatosan lövi a képeket. Ja, és a zajszûrést, ha lehet ki kell kapcsolni, mert az felesleges idõ. Én így csináltam.
Azért vettem a programozható kioldót, hogy nappal is tudjak készíteni timelapse-t. Viszont a nappaliakra sokkal sokkal elõnyösebb egy chdk-s Canon, mert a dslr-el szemben nem lebeg az ember elõtt a zárcsere szelleme..
Ha jól tudom, Te így készíted, igaz?
Éjjelit meg úgy lehet, hogy autofókuszt ki, a vázt sorozat módba kell állítani, manuál módon teszemazt 30 mp-es expóra, majd a kioldót bulbra tenni (retesz). Így folyamatosan lövi a képeket. Ja, és a zajszûrést, ha lehet ki kell kapcsolni, mert az felesleges idõ. Én így csináltam.
Azért vettem a programozható kioldót, hogy nappal is tudjak készíteni timelapse-t. Viszont a nappaliakra sokkal sokkal elõnyösebb egy chdk-s Canon, mert a dslr-el szemben nem lebeg az ember elõtt a zárcsere szelleme..
Nekem sima madzagos van, amin rögzíteni lehet az expó gombot.
Próbálgattam kicsit a gépet. P, Tv, Av módokban még rátett kupakkal is csak 2s-ig exponált.
Érzékenység prioritásos módban ISO100-on 20s a vége, de ha növelem az érzékenységet rohamosan csökken. ISO800-on 2s
Próbálgattam kicsit a gépet. P, Tv, Av módokban még rátett kupakkal is csak 2s-ig exponált.
Érzékenység prioritásos módban ISO100-on 20s a vége, de ha növelem az érzékenységet rohamosan csökken. ISO800-on 2s
Ezt keresed: Link
Elsõre talán bonyolultnak tûnhet, de nem az... olvasd el a cikket.
Elsõre talán bonyolultnak tûnhet, de nem az... olvasd el a cikket.
Én pont ezt a funkciót kerestem már többször a gépemen, de az eddig próbált módokban nem csinált ilyen hosszú záridõvel képet, csak ha én fixen megadtam neki. A rekesz programot még nem próbáltam, jó lenne ha pentaxon is mûködne.
Nikon Coolpix P100: Link Új szenzor, kisebb felbontás... Az 1:1 oldalarány is jó ötlet.
Igen, hát elrontottam ezt is. Erre a sötétedõs idõszakra valahogy rá kell még jönnöm. Az történt, hogy 10mp-ként lõtt a gép és ahogy egyre sötétedett, egyre hosszabodtak a záridõk. Rekesz programon volt. A kioldó meg az impulzus leadásától számolta az idõt, nem a zár záródásától, így a végére lettek fél perces expók 5-6 másodpercenként. Ezért is a begyorsulás.
Lehet, hogy a full auto mód lesz a megoldás..
Lehet, hogy a full auto mód lesz a megoldás..
PS-ban hol lehet beállítani hogy minden megnyitott képen ugyanazt hajtsa végre? Valahol olvastam aztán most szükség volna rá, nem találom...
Köszi. É-ÉK felé ma is volt konvekció, de a héten már annyiszor nem jött össze a naplemente, hogy inkább azt fotóztam.
Király! 
Holnapra is legyen beélesítve a cucc, hátha lesz valami jó kis konvekció!
Holnapra is legyen beélesítve a cucc, hátha lesz valami jó kis konvekció!
Végre volt egy normális naplemente, és a technika sem hagyott cserben.
(mint e héten már többször is
)
Gyorsítva: Link
Gyorsítva: Link